ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در غوطه شرقی هدف قرار داد/قطع کمک‌های غذايی سازمان ملل به 9 اردوگاه آوارگان سوری

نیروهای ارتش سوریه تجمع گروه «جیش الاسلام» را در منطقه دوما در غوطه شرقی هدف قراردادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبر فوری به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه تجمع گروه «جیش الاسلام» را در منطقه دوما در غوطه شرقی هدف قراردادند.

همچنین برنامه جهانی غذا سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد کمک های غذایی به 9 اردوگاه آوارگان سوریه را در ترکیه قطع کرده است.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل در این باره اعلام کرد علت توقف کمک های غذایی به این اردوگاه های آوارگان سوری، کمبود منابع مالی است. مسئولان این برنامه همچنین از اهدا کنندگان مالی در این خصوص درخواست کمک کردند.

 «الیزابت بیرس» سخنگوی برنامه جهانی غذای سازمان ملل در این باره گفت: «متاسفانه در ماه فوریه مجبور شدیم از دولت ترکیه درخواست کنیم کمک های غذایی به نه اردوگاه آوارگان را متوقف کند، زیرا قادر نبودیم به علت کمبود منابع مالی به ارائه این کمک ها ادامه دهیم.

وی در گفتگو با خبرنگاران در ژنو در این باره گفت برنامه جهانی غذا برای اجرای برنامه های خود در ترکیه، در سال کنونی با 71 میلیون دلار (برابر با 65 میلیون یورو) کمبود بودجه روبرو است. 

وی افزود: دستیابی به منابع مالی بیشتر، قطعا امری ضروری است. این آژانس سازمان ملل متحد به 9 میلیون دلار بودجه در هر ماه نیاز دارد تا بتواند کمک های غذایی را در اختیار صدها هزار آواره سوری قرار دهد.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل با همکاری دولت ترکیه، تا کنون کارت های اعتباری دریافت کمک های غذایی را در اختیار 220 هزار آواره سوری قرار داده است. این آوارگان با استفاده از مبالغی که در کارت های اعتباری مذکور واریز می شود، می توانند نیازهای غذایی خود را از فروشگاه ها تامین کنند.

«بیرس» در این باره گفت میزان این کمک ها به آوارگان سوری در ترکیه در ماه گذشته به 154 هزار نفر کاهش پیدا کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار