بیماری قلبی و عروقی، تروما و سرطان سه عامل اصلی مرگ و میر

شواهد موجود نشان می‌دهند که بیماری‌های قلبی و عروقی، تروما و سرطان سه عامل اصلی مرگ و میر در جهان و از جمله در کشورمان بوده و هزینه‌های هنگفتی را موجب می‌شوند.

امیررضا حقانی، فوق تخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: به دلیل تعداد بسیار زیاد بیماران مبتلا به تروما، این موضوع همیشه به عنوان یکی از مباحث مهم در حوزه پزشکی مطرح بوده و مشکلات زیادی از آن ناشی می‌شود.

وی با بیان این که تروما یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر و ناتوانی در سراسر جهان است، شواهد موجود نشان می‌دهند که بیماری‌های قلبی و عروقی، تروما و سرطان سه عامل اصلی مرگ و میر در جهان و از جمله در کشورمان بوده و هزینه‌های هنگفتی را موجب می‌شوند.

حقانی گفت: تروما در اغلب موارد موجب آسیب مفاصل و استخوان‌ها شده که آسیب لگن، ستون مهره‌ها، مچ دست، ران، شانه و بازو از مهم‌ترین آسیب‌ها و شکستگی‌های ناشی از تروما است.
وی یادآور شد: در کشورمان با توجه به تعداد بالای بیماران ترومایی، موارد مرگ و میر و ناتوانی ناشی از تروما بسیار بالاست به طوری که پس از بیماری‌های قلبی و عروقی، تروما به عنوان دومین عامل مرگ و میر به حساب می‌آید.




انتهای پیام/

برچسب ها: قلب ، تروما ، مفصل ، استخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار