مدیر پروژه حفاری میدان یاران جنوبی

پنجمین دکل حفاری در بخش جنوبی میدان نفتی یاران مستقر شد

پنجمین دکل حفاری سنگین خشکی ناوگان شرکت ملی حفاری ایران در موقعیت بخش جنوبی میدان نفتی یاران مستقر و بزودی در مدار عملیات قرار می گیرد.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مدیر پروژه حفاری میدان یاران جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران در این باره گفت: دکل حفاری ٣٧ فتح هم اکنون در حال نصب روی موقعیت برای حفاری یک حلقه چاه توسعه ای است.

نصرالله عباسی افزود: این دکل از شمار دکلهای پیشرفته شرکت ملی حفاری است که به سامانه گرداننده فوقانی (تاپ درایو) و سیستم مدیریت پسماند برای جلوگیری از انتشار آلودگی در محیط زیست مجهز است.

وی با اشاره به استقرار دکلهای ٢٨، ٦٠، ٥٤ و ٩٢ فتح در این میدان اظهار کرد: با کاربست این دستگاهها تا کنون ٤ حلقه چاه حفاری و در مراحل نهایی تکمیل قرار دارند که ٢ حلقه آنها توصیفی (ارزیابی) است و عملیات حفاری ٤ حلقه چاه دیگر نیز آغاز شده است.

عباسی با اشاره به انجام ٢٩ هزار و ٢٩٧ متر حفاری در این میدان، گفت: برای شتاب بخشیدن به اجرای این طرح با هماهنگی شرکت مهندسی و توسعه نفت در سال ٩٤، شمار دکلهای حفاری در این موقعیت افزوده خواهد شد.

مدیر پروژه حفاری میدان یاران جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه از سوی شرکت نفت حفاری ٢٢ حلقه چاه در میدان یاران جنوبی به این شرکت واگذار شده است، افزود: قرارداد این پروژه به صورت کلید در دست (EPDS ) اجرا می شود که در چارچوب آن مراحل طراحی، اجرا، تامین کالا و ارائه خدمات فنی و مهندسی به عهده شرکت ملی حفاری ایران است.

میدان یاران یکی از میدانهای مشترک نفتی در منطقه غرب کارون است که طرح توسعه آن با استفاده از توان فنی و منابع مالی داخلی در دست اجراست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار