با همکاری شرکت ملی حفاری و جهاد دانشگاهی تهران

انحصار ساخت لوله دستگاه لوله مغزی سیار شکسته می شود

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت داخل شرکت ملی حفاری ایران گفت: با همکاری مشترک شرکت ملی حفاری ایران و جهاد دانشگاهی تهران در آینده ای نزدیک انحصار ساخت لوله دستگاه لوله مغزی سیار که محدود به چند شرکت خارجی است، شکسته می شوند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران مهدی عرشیان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت داخل شرکت ملی حفاری ایران، از انجام مراحل تحقیقی- مطالعاتی ساخت لوله دستگاه لوله مغزی سیار خبر داد و گفت: تکنولوژی ساخت این تجهیز کاربردی در دنیا تنها در اختیار چند شرکت خارجی است.

عرشیان افزود: لوله مغزی سیار از ویژگی بسیار خاصی برخوردار است. این لوله یکپارچه، طولی 5 هزار متری بدون جوش خوردگی دارد و به دلیل انعطاف پذیری می تواند به دور قرقره های مخصوص پیچیده و قابل حمل شود.

وی از برگزاری جلسه های مشترک با جهاد دانشگاهی تهران خبر داد و گفت: پس از دستیابی کامل این مرکز علمی به دانش فنی ساخت لوله، مراحل ساخت و بومی سازی آن آغاز می شود.

عرشیان رفع موانع موجود در چاه، اسیدکاری، احیای چاه های نفت و گاز با استفاده از نیتروژن، سیمان پلاک، کشتن چاه، مانده یابی، تعمیق چاه ها و مواردی از این قبیل را از جمله کاربردهای دستگاه لوله مغزی سیار برشمرد.

عرشیان با بیان اینکه هر دستگاه لوله مغزی سیار توانایی تکمیل 30 تا 40 حلقه چاه نفت و گاز را دارد، افزود: لوله دستگاه لوله مغزی سیار نیز به طور استاندارد بعد از پیمایش 150 هزار متر چاه از رده خارج می شوند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار