عرضه بیش از یک میلیارد لیتر سوخت به ایرلاین‌ها، بارگیری نخستین کاتالیست ایزومریزاسیون ایرانی در پالایشگاه اصفهان و تجهیز خودروهای نفت‌گاز سوز به جی‌پی‌اس تا شهریور 94 از مهم‌ترین عناوین خبرهای منتشر شده در حوزه صنعت نفت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صنعت نفت،گاز و پتروشیمی یکی از بسترهای کلیدی مهم در اقتصاد هر کشور است بایستی در این حوزه بیشتر تلاش بیشتری کرد. 


مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه بدهی ایرلاین‌ها به شرکت ملی پخش مدتی در سقف 750 میلیارد تومان ثابت مانده است، گفت: سوخت‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی را نمی‌شود قطع کرد، هدف ما این است که بدون تنش این مبادله (سوخت‌رسانی) انجام شود.


مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت داخل شرکت ملی حفاری ایران گفت: با همکاری مشترک شرکت ملی حفاری ایران و جهاد دانشگاهی تهران در آینده ای نزدیک انحصار ساخت لوله دستگاه لوله مغزی سیار که محدود به چند شرکت خارجی است، شکسته می شوند.


پروژه پساب‌های بهداشتی منطقه لاوان، پس از راه‌اندازی پروژه مشابه در مناطق خارک، سیری و بهرگان، به بهره‌برداری رسید.


معاون وزیر نفت از آماده بودن ٢ طرح وزارت نفت از محل بند "ق" تبصره ٢ قانون بودجه ٩٣ برای ارسال به شورای اقتصاد خبر داد و گفت: تاکنون ٦ طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت از سوی شورای اقتصاد تصویب و ابلاغ شده است.


معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تاکید کرد: مشکل ورود کالاهای پتروشیمی با ارز مبادله‌ای حل نمی‌شود مگر اینکه به سمت تک‌نرخی شدن ارز حرکت کنیم.


قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه روزانه 10 میلیون لیتر گازوئیل یورو4 در کلانشهرها توزیع می‌شود، گفت: با توجه به پتانسیل تولیدی در حال گسترش دایره توزیع هستیم به طوری که گازوئیل یورو 4 در اکثر کلانشهرها توزیع خواهد شد.


معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری با اشاره به اجرای طرح پالایشی سیراف گفت: تلاش بر این است ظرفیت پالایشی کشور تا سال ٩٧ به سه میلیون بشکه در روز برسد.


سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از نسخه جديد نرم افزار تلفن همراه پمپ بنزين ياب در آستانه نوروز 1394 خبر داد و گفت: این نرم‌افزار امکانات مسيريابي و راهنمايي براي رسيدن به نزديک ترين پمپ بنزين ، نمايش اطلاعات جايگاه را نشان می‌دهد.


معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه فرمول خوراک گازی پتروشیمی‌ها مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است، گفت: هنوز قیمت خوراک مشخص نشده است.


سوخت مايع (نفت گاز و نفت کوره) مصرفی کشور در هفته منتهی به 15 اسفند امسال به مرز 888 ميليون ليتر رسيد.


قیمت خودروهای سنگین اسقاطی با اعلام معادل سازی تعداد گواهی اسقاط خودروهای فرسوده افزایش یافت.


سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: بخشهای خانگی، تجاری و صنایع غیره عمده کشور در ٢٤ ساعت گذشته ( شنبه- ١٦ اسفندماه) ٣٩١ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده اند.


مدیر عامل گروه صنعتی فراسان از مذاکره برای صادرات تکنولوژی تولیدلوله‌های GRP خبر داد و گفت: این شرکت هم اکنون خدمات فنی مهندسی را با بکارگیری از تکنولوژی روز به کشورهای همسایه صادر می‌کند.


مدیر سابق طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تحریم‌ها عامل اصلی متوقف شدن طرح‌های صنعت پتروشیمی کشور نیست، بلکه بروکراسی بانکی و نبود حمایت‌های مالی باعث تعطیلی برخی از طرح‌های پتروشیمی در کشور شده است.


تحلیلگر بازار نفت با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار نفت با مازاد عرضه مواجه است، گفت: این مازاد عرضه عامل اصلی کاهش قیمت نفت در بازار بوده اما بر اساس برآوردهای كنونی در فصل سوم و چهارم مازاد عرضه در بازار به حداقل می رسد و این شرایط به احتمال زیاد، باعث تقویت قیمت نفت در بازار می شود.


پنجمین دکل حفاری سنگین خشکی ناوگان شرکت ملی حفاری ایران در موقعیت بخش جنوبی میدان نفتی یاران مستقر و بزودی در مدار عملیات قرار می گیرد.


مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه تاکنون مصوبه افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین توسط دولت ابلاغ نشده است گفت: به بهره برداری از پالایشگاه آبادان بنزین یورو 4 از اواسط سال آینده در شهرهای شیراز و اهواز توزیع می‌شود.


شرکت ملی گاز ایران در ١١ ماه امسال، ١٥١ میلیارد و ٧٧٧ میلیون مترمکعب گاز را فرآورش و به خطوط سراسری ارسال کرده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال، ١٦ میلیارد و ٣٤٥ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.


مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: از ابتدای امسال تا پایان دیماه، بیش از یک میلیارد لیتر سوخت به پروازهای داخلی و خارجی کشور تحویل شده است.


مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور گفت: نخستین محموله کاتالیست ایزومریزاسیون ساخت ایران تا سه ماه آینده در شرکت پالایش نفت اصفهان بارگیری خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار