سرانه جنگل در اردبیل؛

سرانه جنگل در استان اردبیل پائین تر از سرانه کشوری است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: سرانه جنگل در استان اردبیل به نسبت سرانه کشوری پایین‌تر است و ما سعی و تلاشمان بر این است تا این مشکل اساسی را با توسعه نهال‌کاری و جنگل‌کاری برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ اسدالله محسن زاده افزود: ‌توسعه جنگل یکی از اولویت‌های جدی و اساسی است به طوری که ما در سال‌های اخیر با تلاش و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم،‌ سعی کردیم تا 200 هکتار جنگل‌کاری انجام شده و برای 50 هکتار نیز کشت گونه‌های مختلف چاله‌کنی به انجام برسد.

وی گفت: در ایستگاههای تولید بذر و نهال استان قادر به تولید 20 میلیون اصله نهال هستیم که با تامین اعتبار مورد نیاز این هدف گذاری می تواند محقق شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: امسال برای اولین‌ بار 500 اصله تولید نهال گلدانی را شاهد بودیم و سعی و تلاشمان بر این است تا با پایلوت قرار گرفتن کشت فندق در اردبیل زمینه برای ترویج و توسعه کشت این گونه را بیش از گذشته تبلیغ کنیم.

کشت بیش از 300 هزار اصله نهال در ایستگاه تولید بذر نهال پارس آباد

رئیس ایستگاه تولید بذرنهال شهرستان پارس آباد از کار درآوردن ، جمع آوری و بسته بندی کردن نهالهای جنگلی خبرداد.

ولی فصیحی پرمهر در بازدید از مراکز تولید بذر و نهال مغان گفت : امسال حدوا 60 هزار اصله نهال در بین ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل جهت اجرای طرحهای جنگل کاری توزیع خواهد شد.

وی افزود:ایستگاه بذر و نهال پارس آباد در فصل جاری عملیات کاشت بذر و قلمه درختان جنگلی را جهت تولید نهال برای سال آتی را نیز شروع کرده و در این جهت پیش بینی می شود بیش از 300 هزار اصله نهال از گونه های مختلف جنگلی و زراعت چوب در نهالستان این ایستگاه بصورت خزانه کشت شود.

فصیحی پرمهر با بیان اینکه این ایستگاه در فصل جاری اقدام به احیاء و کشت 90هکتار مزرعه تولید بذر گیاهان مرتعی نموده است افزود : درسال 94 قسمتی از این بذرها تولید و مابقی نیز سال آتی تولید بذر خواهد نمود که بذور گیاهان مرتعی مزکور جهت غنی سازی و احیاء پوشش گیاهان مراتع و تثبیت خاک در اراضی ملی سطح استان و کشور توزیع خواهد شد.

توزيع 7 هزار اصله نهال بين اهالی شهرستان كوثر

رئيس اداره منابع طبيعی و آبخيزداری كوثر گفت: برای حفظ و صیانت از فضای سبز بيش از 7 هزار اصله نهال بين اهالی شهرستان توزيع شده است.

صادق پورمحمد در آئین روز درختکاری شهرستان كوثر افزود: اهمیت توسعه فضای سبز در این منطقه هم از لحاظ اجتماعی و هم از لحاظ اقتصادی حائز اهميت است كه اين مهم مستلزم همكاری مسئولين و مردم در نهادينه ساختن ارزش و اهميت درخت و درختكاری در جامعه است.

وی به اهمیت توسعه فضای سبز و درخت‌کاری اشاره کرد و ادامه داد: برای اینکه محیط شادابی را در سطح منطقه داشته باشیم، برنامه‌ریزی مناسبی برای توسعه فضای سبز در دستور کار داریم و نیاز است که درختان بسیاری در این منطقه کاشته شود.

وی به كاشت نهال توسط مردم و مسئولين اشاره كرد و افزود: در حال حاضر بيش از 900 نهال در ورودی شهر، بلوارها، ميدانها، فضای سبز بيرون شهر، گلزار شهدا و غرس شده است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، سرانه ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.