زنجان؛

تولید1/2 میلیون اصله نهال برای توسعه جنگلکاری در استان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه به تولید 1/2میلیون اصله نهال گفت: این تعداد نهال در2 سال آینده در استان کاشته خواهد شد تا بیش از پیش شاهد توسعه درختکاری در استان باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛بهمن اسکندری از توزیع نهال صنوبر برای زراعت چوب در136 هکتار خبر داد و گفت :امسال در بخش توسعه جنگلکاری500 هکتار و برای غنی سازی جنگل نیز 77 هکتار به سطح جنگل های استان اضافه شده است.

وی با اعلام اینکه امسال اجرای عملیات اصلاح و احیا از جمله بذرپاشی، کودپاشی، تبدیل دیمزار کم بازده و نظارت بر محصولات فرعی در6080 هکتار اجرا شد، افزود : برای اجرای طرح­های مرتعداری نیز30 هزار هکتار نیز به مجریان طرح ها واگذار شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به توزیع بیش از20 هزار اصله نهال مرتعی روستایی بین بهره برداران با هدف توسعه جنگل­کاری در استان ادامه داد : در این راستا احداث بندهای رسوبگیر 3 هزار مترمربع برای بذرکاری و کپه کاری از دیگر برنامه هایی بود که  طی امسال اجرا شد.

اسکندری از برنامه ریزی منابع طبیعی استان برای کاشت وتولید گونه های با ارزش اقتصادی بالا در روستا خوئین از توابع شهرستان خدابنده خبر داد و افزود: توسعه جنگلکاری با گونه های اقتصادی همچون پسته موجب شده تا رغبت و انگیزه بهره برداران برای مشارکت در این طرح افزایش یابد.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: نهال ، توسعه ، جنگلکاری ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.