مدیرعامل بانک ملی ایران؛

کاهش 45 هزار میلیاردی مطالبات بانک ملی/ کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات با توجه نرخ تورم

همتی گفت: مطالبات بانک ملی نسبت به سال گذشته با کاهش 45 هزار میلیارد ریالی مواجه بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران در نشست خبری امروز این بانک در خصوص فرضیات فعلی بانک اظهار داشت: بانک ملی در گذشته با مشکلات جدی روبرو بود که نمی توانست انتظارات مردم و تولیدکنندگان را به درستی برآورده کند، اما خوشبختانه در حال حاضر ریل قطار بانک ملی به مسیر اصلی خود بازگشته است.
 
وی در ادامه افزود: سپرده های ریالی بانک ملی در سال گذشته با رشد 20 درصدی همراه بود، وصول مطالبات این بانک با توجه به رایزنی های صورت گرفته با بدهکاران از 140 هزار میلیارد ريال به 95 هزار میلیارد ريال کاهش یافت و اغلب این مطالبات یا وصول شد و یا به مطالبات جاری تبدیل گشت.
 
دوبرابر شدن واگذاری املاک بانک ملی
 

همتی در ادامه اظهار داشت: در سال 93 توانستیم نسبت به سال گذشته املاک خود را با توجه به رکود موجود در این حوزه به فروش برسانیم که منابع حاصل از این واگذاری 2200 میلیارد ريال است.
 
مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه تصریح کرد: در خصوص سیستم های IT بانک ملی اقدامات جدی صورت گرفت و ساختار خدمات الکترونیکی بانک ملی در حال تغییر و اصلاح است.

تعیین تکلیف بنگاه های نیمه تمام بانک

همتی در ادامه در خصوص بنگاه های این بانک اظهار داشت: تا کنون 410 بنگاه نیمه تمام در کل کشور تعیین تکلیف شد و از 280 واحد صنعتی نیز که تحت تملک بانک بود، حدود 20 الی 30 واحد تعیین تکلیف شد.

پرداخت یک سوم از تسهیلات قرض الحسنه سیستم بانکی

مدیر عامل بانک ملی ایران افزود: تا کنون در مجموع 10 هزار میلیارد ریال که حدود یک سوم قرض الحسنه ازدواج سیستم بانکی است  و 18000 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک ملی ایران پرداخت شد.

وی تصریح کرد: مطمئناً باید با توجه به کاهش نرخ تورم سود بانکی کاهش یابد و اگر بانک مرکزی بتواند در خصوص نرخ تورم بانکی سال آینده را 16الی15 درصد ثابت نگه دارد، نرخ سود بانکی حدود 19 تا 20 درصد باید باشد.

همتی مدیر عامل بانک ملی ایران در خصوص معوقات این بانک اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، باید با تولید کنندگان و فعالان اقتصادی بدهکار مدارا شود. در همین راستا بانک ملی با بررسی شرایط آن ها و دریافت بخشی از بدهی از آن ها، تحمیک وثایق، و افزایش نرخ سود تسهیلات به وضعیت بدهکاران و مطالبات بانک رسیدگی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار