یک بازیگر تئاتر و سینما مطرح کرد

به هنر نیز مانند تجهیزات نظامی نیازمندیم/ دولت نباید در زمینه فرهنگ به فكر درآمدزایی باشد

یك بازیگر تئاتر و سینما گفت: مسئولان باید بدانند سرمایه گذاری مادی در امور فرهنگی، سرمایه عظیم معنوی را به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، كریم اكبری مباركه درباره تاثیر انقلاب بر هنر گفت: هنر متاثر از شرایط جامعه است و در همه جا شرایط اجتماعی، اقتصادی و مسائل روز بر ادبیات و هنر تاثیرگذارند. این موضوع در ایران نیز وجود داشته و انقلاب اسلامی مسیر فرهنگ و هنر كشور را به سمت و سوی ارزش های انقلاب تغییر داد.

وی با بیان این كه پس از انقلاب شاهد تئاترها و فیلم های متفاوتی نسبت به سال های قبل از آن بودیم، اظهار كرد: بخش اصلی و عمده این هنرها درباره مضامین و ارزش های انقلابی و اسلامی بود و تغییری اساسی را در شكل و محتوای آن ها شاهد بودیم.

این بازیگر تئاتر و سینما ادامه داد: اما این تغییر تا دو دهه پیش مشهود تر بود و در این زمینه موفق تر عمل می كردیم اما اكنون با توجه به شرایط اقتصادی در زمینه تولید آثار انقلابی و ارزشی شاهد آثار چندانی نیستیم.

مباركه بیان داشت: اكنون شرایط به گونه ای است كه مسئولان حمایتی از كارها نمی كنند و هنرمندان هم برای تامین معاش و گذران زندگی مجبورند به ساخت فیلم ها و نمایش هایی رو بیاورند كه بتواند از طریق گیشه كسب درآمد كند. بنابراین بسیاری از آثار ممكن است به سمت سخیف بودن و ابتذال بروند كه خطر بزرگی برای هنر كشور محسوب می شود و به مرور زمان و با تداوم این روند، ارزش هایی كه به خاطر آن ها انقلاب شد ممكن است در معرض فراموشی قرار بگیرند.

وی همچنین اظهار كرد: به اعتقاد من، دولت نباید در زمینه فرهنگ به فكر درآمدزایی باشد بلكه مانند آموزش و پرورش كه برای باسواد شدن مردم هزینه می كند، در كارهای فرهنگی هم هزینه كرده و بداند این سرمایه گذاری مادی، یك سرمایه عظیم معنوی را برایش به ارمغان خواهد آورد.

این هنرمند به خطراتی كه نوجوانان و جوانان در معرض آن قرار دارند نیز اشاره كرد: من به نوبه خودم امسال در جشنواره فیلم و تئاتر، اثر ارزشمندی ندیدم. این موضوع می تواند هشداری باشد كه افراد جامعه به ویژه جوان ها به سمت محصولات كشورهای غربی بروند و در نتیجه از الگوی زندگی آن ها پیروی كنند. این در حالی است كه ما شهدا، قهرمانان و دلاورانی داریم كه می توان زندگی آن ها را دستمایه ساخت آثار فاخری قرار داد و آن ها را به عنوان الگو به فرزندان سرزمینمان معرفی كرد.

كریم اكبری مباركه در پایان گفت: به عنوان یك هنرمند معتقدم همان طور كه برای آماده شدن در برابر دشمن از نظر نظامی و تسلیحاتی آماده می شویم، باید از نظر فرهنگی نیز آماده تهاجم دشمنان در زمینه های مختلف باشیم و بدانیم كه هنر یكی از تاثیرگذارترین ابزارها برای دفاع از یك كشور است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار