پیشگیری از اختلالات تکاملی رفتاری نیازمند مدیریت یکپارچه

برنامه‌ریزی و پیشگیری از اختلالات تکاملی رفتاری نیازمند حمایت همه جانبه و مدیریت یکپارچه همگان است.

جواد علاقبندراد متخصص روان‌پزشکی اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در سال‌های اخیر شیوع بالای اختلالات روان‌پزشکی در گروه سنی کودک و نوجوان در سطح جهانی کاملاً شناخته شده است و پژوهش‌های داخل کشور نیز شیوع بالای این اختلالات و پیامدهای نگران کننده آن را تأیید کرده است.

وی گفت: استاندارد جهانی نشانگر آن است هر یک دلار سرمایه‌گذاری در برنامه‌های مربوطه به کودک خردسال متضمن بازگشتی معادل 7 دلار است و منافع حاصل از سیاست‌ها و برنامه‌های مؤثر در زمینه مراقبت و رشد یکپارچه کودکان خردسال،‌ به شکل صرفه‌جویی در هزینه‌های ناشی از ترک تحصیل، عملکرد تحصیلی بهتر، خشونت و خیانت کمتر و همچنین بهره‌وری بیشتر اقتصاد نمودار می‌شود.

وی گفت: ایران تاکنون به پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه کاهش مرگ و میر کودکان، کاهش میزان سوء تغذیه کودکان و دستیابی به آموزش ابتدایی همگان نائل آمده است.

علاقبندراد گفت: پیشرفت بیشتر در این راستا عمدتاً به توانایی متخصصین برای هماهنگ و یکپارچه کردن خدمات موجود برای کودکان به ویژه در زمینه پیشگیری از اختلالات تکاملی – رفتاری و تشخیص و درمان زودهنگام این اختلالات در سطوح مختلف بستگی دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار