مدیرعامل ایران خودرو در تبریز مطرح کرد

شریک جدید اروپایی در راه ایران‌/ عرضه 3 محصول جدید تا پایان دولت یازدهم/ مشکلات صنعت خودرو را تأیید می‌کنم

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه مشکلات و نقاط ضعف صنعت خودرو کشور را تأیید می‌کنم، گفت: اگر بی‌توجهی سابق بر صنعت خورو ادامه یابد بازار را تقدیم چینی‌ها خواهیم کرد، از این رو هدف ما گرفتن بازار از دست چینی‌ها است.

تلفنی** شریک جدید اروپایی در راه ایران خودرو/ عرضه 3 محصول جدید تا پایان عمر دولت یازدهم/ مشکلات صنعت خودرو را تأیید می‌کنمبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، قاسم یکه زارع امروز در مراسم آغاز تولید انبوه وانت آریسان تبریز با بیان اینکه در دو، سه سال اخیر صنعت خودرو دچار مشکلاتی شده که سطح تولید را کاهش داد، اظهار داشت: در واقع ما نتوانستیم مطابق انتظار مشتریان فعالیت کنیم و بنده مشکلات و نقاط ضعف صنعت خودرو را تأیید می‌کنم اما اینکه قرار باشد به این صنعت حمله شود، صحیح نیست.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه سال 93 سال خوبی برای صنعت خودرو بود، افزود: در برنامه وزارت صنعت تولید 530 هزار دستگاه خودرو و در برنامه شرکت تولید 600 هزار دستگاه خودرو برای ایران خودرو در سال 93 در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: سهم ایران خودرو از بازار در سال 92، 37 درصد بود که این سهم در سال 93 به 54 درصد افزایش یافت و ما در نظر داریم این عدد را به 60 درصد برسانیم.

یکه زارع با بیان اینکه سهم ایران خودرو از 3 میلیون دستگاه خودرو در سال 1404، یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو است، گفت: در کنار افزایش تیراژ تولید باید کیفیت و خدمات پس از فروش را به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه این تحول اساسی در محصولات ایران خودرو خواهیم داشت، افزود: تا پایان عمر دولت یازدهم سه محصول جدید با طراحی خودمان به بازار عرضه خواهیم کرد.

مدیرعامل ایران خودرو تأکید کرد: هدف ما گرفتن بازار خودرو از چینی‌ها است چرا که اگر بی‌توجهی سابق در صنعت خودرو ادامه یابد بازار این محصول تحویل چینی‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در واقع ما در پی این هستیم که کیفیت محصولاتمان نسبت به محصولات چینی بالاتر و از آن طرف قیمت محصولاتمان نسبت به محصولات چینی پایین‌تر باشد.

وی همچنین به شرکای خارجی این شرکت اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون پژو، ‌رنو و سوزوکی ژاپن شرکای خارجی ما هستند که به زودی یک شریک جدید اروپایی نیز به شرکای ما اضافه خواهد شد.

یکه زارع اضافه کرد: البته این مسئله به آن معنا نیست که بازار را تقدیم خارجی‌ها کنیم بلکه مشارکت 50 درصدی در تولیدات ما خواهند داشت. با شرکت پژو که مذاکره می‌کردیم قرار شد کارخانه‌ای در ایران تأسیس شود که به صورت مشارکت 50 درصدی ایران خودرو و 50 درصدی پژو باشد.

وی با بیان اینکه 30 درصد محصولات تولیدی این شرکت مشارکتی صادر خواهد شد، گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که تدوین شده است بازار تولید داخل به صادرات گره خورده است یعنی اگر قرار باشد از 100 دستگاه خودرو 30 دستگاه صادر شود ولی در این بین این 30 دستگاه به 15 دستگاه تنزل یابد به همان میزان سهم بازار داخل نیز کاهش می‌یابد.

مدیرعامل ایران خودرو تأکید کرد: در حقیقت ما  تیراژ بالا با CKB را فراموش کردیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۱۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
ایشالا به قول خودتون قیمتها واقعی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
لطفا قیمتش را بیاورید پایین
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۸:۰۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
احسنت که می خواهید بازار را از چینی ها بگیرید.احسنت
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۰۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۴
بشرطی که با ارتقا کیفی ورقابت باشد
آخرین اخبار