بهره‌برداری از پروژه تصفیه پساب‌های بهداشتی در منطقه لاوان

پروژه پساب‌های بهداشتی منطقه لاوان، پس از راه‌اندازی پروژه مشابه در مناطق خارک، سیری و بهرگان، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، پروژه طرح جامع جمع‌آوری پساب بهداشتی مناطق در لاوان شامل شبکه جمع‌آوری پساب بهداشتی از مبادی تولید، شبکه انتقال به تصفیه‌خانه و واحدهای تصفیه پساب بهداشتی است.

در این پروژه، پساب بهداشتی از همه محل های تولید شامل کمپ رشادت، کمپ پیمانکاران، ایستگاه آتش‌نشانی جدید، فرودگاه، پلاژ مرجان، کمپ پارسیان، ساختمان حفاری، لنگرگاه تدارکاتی، منطقه صنعتی رشادت و سلمان جمع‌آوری و به تصفیه‌خانه‌های رشادت یک و دو، صنعتی رشادت و سلمان، فرودگاه، کمپ پیمانکاران، پلاژ مرجان و تأسیسات نخیلو منتقل می‌ شود.

ظرفیت کل این تصفیه‌خانه در جزیره ٨٨٠ متر‌مکعب و با تأسیسات نخیلو ٨٩٢,٥ مترمکعب است. فرآیند مورد استفاده در این تصفیه‌خانه‌ها از روش Total Oxidation یا هوا‌دهی گسترده است که با استفاده از تکنولوژی روز، قابلیت حذف نیتریت و فسفات را از فاضلاب افزون بر تصفیه دیگر آلاینده‌ها دارد.

در این پروژه، افزون بر صرفه‌جویی ٥٠ درصدی در تولید آب به دلیل استفاده از این پساب پس از تصفیه کامل، انتقال تکنولوژی نیز نخستین بار توسط شرکت نفت فلات قاره ایران انجام شده است.
پساب تصفیه شده که با کیفیت بسیار خوبی برای آبیاری فضای سبز تولید می‌شود باعث کاهش بار آب‌شیرین‌کن‌ها در تولید آب از دریا شده و از این طریق صرفه‌جویی هنگفتی در هزینه‌های عملیاتی و تعمیراتی حاصل خواهد شد.

آب تصفیه شده از طریق مخازن ذخیره و پمپ های مربوطه که در این پروژه نصب و اجرا شده، بوسیله خط انتقال به شبکه‌های آبیاری قطره‌ای متصل می‌ شود و با این استفاده بهینه، گام بزرگی در راستای افزایش فضای سبز منطقه برداشته شده است.

این پروژه که توسط شرکت آسفالت توس به مدت ٤٨ ماه انجام شد به طور کامل همه پسابهای بهداشتی واقع در سطح منطقه لاوان و نخیلو را پوشش می‌دهد. پس از پایان پروژه با حضور مدیر پروژه شرکت آسفالت توس، مجری پروژه و با حضور مسئولان واحدهای منطقه با برگزاری جلسه‌ای نحوه کارکرد سیستم جدید توضیح داده شد و پس از بازدید از واحد تصفیه شماره یک کمپ رشادت پروژه عملا تحویل موقت شده و آغاز به کار پروژه در ١٣ اسفندماه بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تصفیه ، پساب ، بهداشت ، لاوان ، خارک ، سیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار