افتتاح واحدهای ۵ و ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران

واحدهای ۵ و ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران یک میلیون و 50 هزار نفر دیگر از مردم تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، واحدهای ۵ و ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

با افتتاح این دو فاز، یک میلیون و 50 هزار نفر دیگر از مردم تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند و خروجی پساب تصفیه‌خانه نیز با افزایش ٢/٨ متر مکعب در ثانیه به هشت متر مکعب در ثانیه خواهد رسید.

همچنین از دیگرمزیت‌های این پروژه تولید سالانه ۸۲ میلیون متر مکعب  پسآب وتولید سالانه ۱۶ هزار مگاوات برق  است.

گفتنی است پیش از این مدیرعامل شرکت آبفا تهران گفت: برای بهره‌برداری از فازهای ٥ و ٦ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران و ٣٠٠ کیلومتر شبکه‌گذاری فاضلاب در سال ٩٣ مجموعا ٧٠٠ میلیارد تومان هزینه شده است.
 
همزمان با افتتاح واحدهای ۵ و ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب، ۶ پروژه بزرگ طرح فاضلاب تهران نیز با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان آغاز شد که از جمله آن می توان به مَدول 7 و 8 تصفیه‌خانه جنوب تهران،

یک واحد تصفیه‌خانه با ظرفیت 504 هزار نفر در غرب تهران (شهرک غرب)، چهار مَدول تصفیه‌خانه  فاضلاب جنوب غرب تهران (ابتدای بزرگراه ساوه)،‌چهار مَدول تصفیه‌خانه فاضلاب شمال غربی شهر تهران (منطقه22)، دوازده کیلومتر تونل جنوب غرب به قطر 3 متر با روش تی‌بی‌ام  (بزرگراه آیت‌الله سعیدی)، خط انتقال کمیل به قطر دو متر و طول 5 کیلومتر (نواب - کمیل)اشاره کرد.

طرح فاضلاب تهران برای افق ۱۴۱۰ جمعیتی بالغ بر ۱۱ میلیون نفر را تحت پوشش می‌دهد که در ۱۲ نقطه جغرافیایی شهر تهران، ۲۲ واحد تصفیه‌خانه ساخته شده و خواهد شد که تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در ۸ فاز یکی از مهم‌ترین آنها می‌باشد و طرح فاضلاب تهران به عنوان بزرگترین پروژه زیست محیطی کشور، محسوب می‌شود.

 

برچسب ها: پساب ، فاضلاب ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار