گرگان؛

امکان اسکان و پذیرش بیش از81 هزار مسافر در استان گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: درنوروز امسال بیش از 81 هزار نفر مسافر در شبانه روز دراین استان اسکان وپذیرش می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛ ابراهیم کریمی با اعلام این مطلب افزود: ظرفیت پذیرش بیش از 81 هزارنفر در نوروز 94 در هتل‎ها و مهمان‎پذیرها در شبانه‎روز وجود دارد و مدارس  استان این آمادگی را دارند تا در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان دراین راستا اعلام نمود: 23 هتل دراستان با ظرفیت پذیرش 1434 آماده خدمت رسانی بوده و قابلیت پذیرش 676 نفر درمیهمانپذیرهای استان و153 نفر در هتل آپارتمان، 430 نفر درمنازل استیجاری استان و 2000نفر درکمپ های استان و6524 نفر در 184 مدرسه استان  وجود دارد و همچنین  70هزار نفرنیز ظرفيت اسكان نوروزی در ساير واحدهاي اقامتي اعم از( ميهمانسراهاي ادارت، خوابگاه هاي دانشجويي ، پانسیونها ، تفرجگاهها و فضاهای نصب چادر ها  .....) در نظر گرفته شده است.

وی درادامه از فعالیت 54 پایگاه انتظامی ناجا، 40پایگاه امداد هلال احمر،43 پایگاه امداد پزشکی، 51 پایگاه بيمارستانها و درمانگاههاي فعال، 4پایگاه امداد خودرو با 60 خودرو و5 شرکت بیمه درایام نوروز امسال خبرداد وافزود:60پایگاه وکیوسک اطلاع رسانی و راهنماي مسافرين در سطح استان درنظر گرفته شده و تعداد 5 مورد تلويزيون شهري فعال در زمينه راهنمائي مسافرين در سطح استان راه اندازی می شود. 

کریمی همچنین اذعان داشت: تعداد190 ناظر درایام نوروز فعالیت می کنند که 20 ناظردراین ایام از تاسيسات و موسسات گردشگري بازدید به عمل آورده و 100 ناظر نیز ازسازمان بازرگاني استان جهت نظارت بر اصناف مختلف فعال هستند و همچنین تعداد 35 ناظر نیزاز  سازمان تعزيرات حكومتي استان وتعداد 35 ناظر نیزاز دانشگاه علوم پزشكي در این ایام فعالیت می کنند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان درادامه تعداد موزه های فعال استان درنوروز امسال را 9موزه برشمرد و افزود:  60 مورد جشن و جشنواره و مسابقات فرهنگي در این ایام برگزار خواهد شد و 20مورد سفره هفت سین نیز پهن می گردد.

وی تعداد نمایشگاه های صنایع دستی وسوغات استان را 4 مورد عنوان کرد وگفت: 160جایگاه نیز برای راه اندازی بازارچه های سنتی و محل های عرضه ارزاق عمومی به مسافران درنظر گرفته شده است.

ابراهیم کریمی درادامه تعداد جایگاه های توزیع سوخت فعال وشبانه روزی درایام نوروز امسال را 120جایگاه ذکر کرد و اذعان داشت: 30ایستگاه صلواتی وپذیرایی رایگان از مسافران نوروزی و 25 باب مکان اقامه نماز برای مسافرین درنظر گرفته شده و  70 باب نیزسرویس بهداشتی و 20 حمام عمومی نیز برای رفاه حال مسافران فعال است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان گلستان درپایان اظهار امیدواری کرد: با خدمت رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی، ضمن رضایتمندی مسافران، جاذبه های استان بیش ازپیش معرفی شده و شمار گردشگران ورودی به استان افزایش یافته وگلستان به عنوان مقصد گردشگری درکشور مطرح گردد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.