بهترین رژیم غذایی که موجب کاهش ابتلا به سرطان می‌شود

در تحقیقات جدید، دانشمندان می‌گویند که یک رژیم غذایی گیاهی می‌تواند راهی مؤثر در کاهش خطر ابتلا به این بیماری باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، بررسی‌های تازه نشان داده که مصرف غذاهای گیاهی ریسک ابتلا به سرطان کولورکتال را تا 22%، ریسک ابتلا به سرطان کولون را تا 19% و ریسک ابتلا به سرطان رکتوم را تا 29% کاهش می‌دهد.

سرطان کولورکتال نوعی سرطان در روده است که کولون و رکتوم را توأمان درگیر می‌کند.

طبق مطالعات، احتمال ابتلای سرطان، کولورکتال برای هر فرد 5% تخمین زده می‌شود. میزان مرگ و میر در این نوع سرطان طی 20 سال گذشته رشد داشته و شناسایی در مراحل اولیه به درمان  آسانتر آن کمک خواهد کرد.

یافتن تکنیک‌های درمانی جدید در کشوری مانند امریکا توانسته بیش از یک میلیون مبتلا به این نوع سرطان را درمان کند.

دانشمندان می‌گویند یافتن فاکتور‌های اصلی در مراحل اولیه پیشروی سرطان و کنترل آنها تا حد زیادی در کنترل این نوع سرطان مهم است که یکی از مهمترین این فاکتورها نوع رژیم غذایی است، بنابر این روی این موضوع تمرکز شده و بررسی‌های به عمل آمده نشان داد که مصرف بالای ماهی در رژیم غذایی تا 49%، مصرف شیر و تخم مرغ 18%، رژیم غذایی 16% و مصرف توأمان گوشت و مواد غذایی گیاهی تا 8% خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را افزایش می‌دهد.

وارد کردن یک رژیم گیاهی در وعده‌های غذایی تا حد زیادی از ابتلا به این نوع سرطان جلوگیری می‌کند. ثابت شده مصرف میوه و سبزیجات علاوه بر نقش مهم در پیشگیری از این بیماری در کنترل بیماری‌هایی مانند چاقی، دیابت، فشار خون بالا نیز بسیار مفید است و میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها را کاهش می‌دهند.



منبع: www.medicalnewstoday.com



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار