سالاری در گردهمایی ناظران انتخابات شورایاری‌ها مطرح کرد؛

کارت‌های چهار هزار ناظر انتخابات تا فردا ظهر توزیع می شود

رئیس هیئت نظارت و انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌ها، گفت: کارت چهار هزار ناظر برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌ها، از امشب تا فردا ظهر تحویل اعضای روسای هیئت نظارت خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری رئیس هیئت نظارت و انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌ها در گردهمایی ناظران برگزاری چهارمین دوره انتخابات با اشاره به نظارت چهار هزار ناظر در این دوره، اظهار کرد: شورایاری دوره اول شهر تهران در چند محله خاص که دارای هویت مشخصی بودند، مبتنی بر بند 7 ماده 1 قانون و اختیارات شوراها برگزار شد و جایگاه آن در دوره دوم و سوم به اوج خود رسید.

وی در ادامه افزود: در دوره چهارم با توجه به اعتماد تک تک اعضای شوراها به معتمدان محلات در راستای شناسایی محلات نسبت به انجام اقدامات اولیه همت گماشته شد.

سالاری تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این دوره، این است که نمایندگان مجلس بعد از مدت‌ها در این موضوع ورود پیدا کردند که ورود آ‌نان باعث شد تا دولت موضوع را در جلسه هیئت دولت مطرح کند و نهایت مصوبه‌ای مبتنی بر همکاری و حمایت وزارت کشور، استانداری و فرمانداری تهران تصویب شد، همچنین در سایر استان‌ها نیز برای این انتخابات بسترسازی‌های صورت گرفت.

رئیس هیئت نظارت و انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌ها، گفت: برای قانونمند شدن انتخابات، شیوه‌ نامه‌ای مشترک توسط فرمانداری، استانداری و وزارت کار تهیه و تدوین شد.

وی با بیان اینکه فرآیند صفر تا صد شورایاری‌ها را به صورت قانونی برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر تهران در این دوره با توجه به حساسیت‌های زیادی که وجود داشت، اقدام به تشکیل هیئت نظارت مرکزی متشکل از 9 نفر از اعضای شهر کرد.

سالاری از شناسایی ناظران بی طرف و معتمد به عنوان مهمترین مسئولیت هیئت نظارت یاد کرد و یادآور شد: بر همین اساس چهار هزار ناظر بدون هرگونه چشم داشتی شناسایی شدند و برای آنان صدور کارت به صورت الکترونیکی صورت گرفت که این کارت‌ها از امشب تا فردا ظهر تحویل تک تک اعضای روسای هیات نظارت خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت و انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌ها در پایان گفت: موضوع بررسی صلاحیت‌ها با همکاری هیئت نظارت و هیئت اجرایی به صورت دقیق در کمیته‌های تخصصی انجام شد و امروز بررسی صلاحیت‌ها به طور کامل تمام و به هیئت اجرایی معرفی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار