درگزارش هفتگی احزاب و تشکل‌ها بخوانید

اعلام حضور صریح دفتر نمایندگی جریان اصلاحات در دانشگاه تربیت مدرس!/ انتخابات 92 به شبه اصولگرایان واگذار شد/"ندا" شرایط راحتی برای فعالیت‌های سیاسی ندارد

مهمترین عناوین خبری احزاب و تشکل‌ها در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

اعلام حضور صریح دفتر نمایندگی جریان اصلاحات در دانشگاه تربیت مدرس!/ انتخابات 92 به شبه اصولگرایان واگذار شد/به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، مهمترین عناوین خبری در حوزه احزاب و تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.
حجت‌الاسلام محمدیان: بررسی تایید صلاحیت روسای دانشگاه‌های تهران و فرهنگیان بعد از نوروز 94 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: تاکنون بیش از ۸۰ نفر رئیس دانشگاه در شورایعالی انقلاب فرهنگی تائید شدند که البته ممکن است چند موردی نیز باشند که اعضای شورا نظرات مختلفی درخصوص آن‌ها داشته باشند، اما هنوز موضوع تعیین روسای این دو دانشگاه مطرح نشده است.  وی دلیل تعلل در معرفی روسای دانشگاه تهران و دانشگاه فرهنگیان را عدم طرح موضوع از سوی رئیس جلسه (شورایعالی انقلاب فرهنگی) عنوان کرد. (مشروح خبر

عبدی: غرب می‌خواهد با بازیگری نتانیاهو حقوق ملت ایران را پای میز مذاکرات پایمال کند
دبیرسیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: آمریکایی‌ها قصد دارند وانمود کنند که از سوی کنگره و لابی صهیونیستی تحت فشار هستند، لذا از طریق بازی‌های سیاسی می‌خواهند حقوق حقه جمهوری اسلامی را پای میز مذاکرات پایمال کنند. (مشروح خبر)

اسلامی: کهنه‌کاران سیاست بهتر بود منتقدان را ابزاری برای فشار به طرف مذاکره کننده معرفی کنند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در انتقاد به سخنان هاشمی رفسنجانی مبنی بر همزبان شدن دلواپسان با نتانیاهو گفت: وی در این موضع‌گیری مهم‌ترین پروژه دولت را مذاکرات هسته‌ای عنوان و منتقدان را با دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم همسان می‌داند. وی ادامه داد: به پیشنهاد بنده بهتر است از دشمن خود بیاموزیم که در مذاکرات به جای حمله به منتقدان انتقاد آن‌ها را به عنوان ابزار استفاده  و به طرف مذاکره کننده اعلام می‌کنند. ضمن‌آنکه از چهره کهنه کار عرصه سیاست که تجربه دوران سخت را با خود حمل می‌کند انتظار چنین موضع گیری احساسی نمی‌رفت. (مشروح خبر)

آیت‌الله یزدی اختتامیه هفدهمین اجلاس خبرگان رهبری: رقابت‌های سیاسی در مجلس خبرگان رهبری وجود ندارد
آیت‌الله یزدی گفت: برخلاف آنچه که در بیرون تصور می‌شود، رقابت‌های سیاسی در مجلس خبرگان رهبری وجود ندارد و انتخابات در این مجموعه در نهایت صفا، سلامت و صمیمیت برگزار شد. (مشروح خبر)

سردار سرلشگر جعفری در اجلاسیه خبرگان: پاکسازی مناطق عراق از داعش با کمک و مشاوره فرماندهان نظامی سپاه
فرمانده کل سپاه گفت: با توجه به این مأموریت سپاه پاسداران باید پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی سخن بگوییم. الحمدالله انقلاب اسلامی با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و نمونه آن صدور روز افزون انقلاب اسلامی می‌باشد. مرحله صدور انقلاب اسلامی، امروز وارد فصل جدیدی شده است و یکی از مصداق‌های آن همین نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا است که می‌بینیم با استقبال خوبی در خارج از کشور موجه بوده است. (مشروح خبر)

فومنی: عده‌ای خود را قیم دیگر گروه‌های اصلاح‌طلب می‌دانند
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه به دلیل شنیده شدن صداهای مختلف در میان اصلاح‌طلبان، ائتلاف در این جریان مشکل‌تر خواهد بود، گفت: عده‌ای خود را قیم دیگر گروه‌های اصلاح‌طلب می‌دانند؛ مجموعه‌هایی در میان اصلاح‌طلبان وجود دارد که اعضاشان به دو، سه نفر هم نمی‌رسد ولی چون سهم‌خواهی‌شان بیشتر از احزاب دیگر است، کار را برای ائتلاف سخت کرده‌اند. (مشروح خبر)

محسن رضایی: سیاست­‌های کلی محیط زیست بزودی بررسی می‌شود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با مدیران و فعالان منابع طبیعی و محیط زیست گفت به دلیل تاکید مقام معظم رهبری در تصویب سیاست‌های محیط زیست این موضوع در دستور کار صحن علنی مجمع قرار گرفته و در اولین فرصت مطرح خواهد شد. (مشروح خبر)

حجت‌الاسلام علوی: وزارت اطلاعات طبق راهبردهای اخلاقی مقام معظم رهبری اداره می‌شود
وزیر اطلاعات گفت: کار اطلاعاتی برای تولید امنیت بسیار پیچیده، تخصصی و حساس است که باید براساس شرع، اخلاق و قانون انجام پذیرد؛ چرا که در نظام اسلامی همه امور باید طبق شرع، اخلاق و قانون و در چهار چوب های شرعی و فقهی به پیش رود. وی تأکید کرد: ما اساس کار در وزارت اطلاعات را بر مدیریت راهبرد محور قرار دادیم و امروز وزارت اطلاعات بر راهبردهای اخلاقی توصیه شده مقام معظم رهبری اداره می‌شود. (مشروح خبر)

ظریف در هفدهمین اجلاس خبرگان رهبری: مذاکرات به نتیجه برسد یا نه برنده‌ایم
وزیر امور خارجه با اشاره با نامه 47 سناتور آمریکایی به رهبران کشورمان مبنی بر لغو تمامی توافقات در پایان دوره ریاست جمهوری اوباما گفت: در این نوع نامه نگاری که کاری بی‌سابقه و غیردیپلماتیک است، در واقع به ما گفته می‌شود که ایالات متحده غیر قابل اعتماد است. وی ادامه داد: چه مذاکرات به نتیجه برسد و چه نرسد ما برنده هستیم ؛ چون سرمایه‌ای که ما در این سالها جمع آوری کرده‌ایم عزت و خود باوری است؛ سرمایه‌ای که قابل پس گرفتن نیست و آمریکایی‌ها و غرب نیز این واقعیت را پذیرفته‌اند. (مشروح خبر)

یونسی: "ندا" شرایط راحتی برای فعالیت‌های سیاسی ندارد
سخنگوی حزب ندای ایرانیان گفت: این حزب شرایط راحتی را برای فعالیت‌های سیاسی ندارد. دو نفر از اعضای حزب حدود سه ماه پیش بازداشت شدند و تا آنجایی که ما اطلاع داریم  این افراد فعالیت‌های غیرقانونی نداشته‌اند. وی افزود: چنین برخوردهایی به فعالیت سیاسی شفاف و حزبی لطمه می زند. (مشروح خبر)

بیدی: مذاکرات تنها راه حل مشکلات کشور نیست
مسئول واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه مذاکرات تنها راه حل مشکلات کشور نیست، گفت: توجه به ظرفیت درونی و توان نخبگان و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی مهمترین راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است. بیدی با تاکید بر اینکه مشکل غربی‌ها با ایران هسته‌ای نیست بلکه آنان با اصل نظام اسلامی مشکل دارند، خاطرنشان کرد: مواضع و مسائل ما در مذاکرات واضح و روشن است و چیز مبهمی وجود ندارد که بخواهیم در دو مرحله به مذاکره بنشینیم. (مشروح خبر)

با حکم صادق خرازی؛ "نورمحمدی" مشاور عالی رئیس شورای مرکزی ندای ایرانیان شد
"سید محمدصادق خرازی" رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، طی حکمی "سعید نورمحمدی" را به عنوان مشاور عالی خود منصوب کرد. (مشروح خبر)

نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به دادستان کل کشور؛ چرا برخورد قانونی با پدیده زمین‌خواری صورت نمی‌گیرد؟
در شهری که در سال ۹۲،۱۴۸ روز از سال هوا ناسالم است و مردم در روزهای زیادی از سال مجبور به تنفس درصد بالایی از دود و سرب هستند، ۵۰۰۰ هکتار درخت از بین می‌رود و جای درختان سبز، تیرآهن می‌کارند. به راستی مسئولیت این خسران تاسف آور با کیست؟ (مشروح خبر)

سلطانی‌وش: اعلام حضور صریح دفتر نمایندگی جریان اصلاحات در دانشگاه تربیت مدرس!
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه سرپرست فعلی دانشگاه با حضور در دفتر انجمن درخواست تخلیه فضا را کردند، گفت: وی خواست که دفتر انجمن تخلیه و به محلی که آنها تهیین کرده‌اند منتقل شود و این در خواست غیر منتظره در حالی مطرح شد که رئیس دفتر سرپرست دانشگاه خواست تا تابلوی انجمن جابجا نشود و در همان مکان بماند! که همین رفتار مشکوک باعث شد اعضای انجمن مصرانه در برابر درخواست آنان ایستادگی کنند و حاضر به تحویل دفتر نباشد تا اینکه امروز در فضای دانشگاه و خوابگاه‌ها متوجه گروهی شدیم که در حال جمع آوری امضا برای تشکلی جدید با عنوان " انجمن اسلامی اصلاح طلبان"  هستند. (مشروح خبر)

حاجی‌بابایی در گفتگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران: انتخابات 92 به شبه اصولگرایان واگذار شد
وزیر آموزش و پرورش اسبق گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۲ ابتدا با دیده تردید و با کاندیداتوری آقای عارف وارد انتخابات شدند، اما شاید خیلی برای خودشان توفیقی را در نتیجه انتخابات متصور نبودند. بنابراین تخریب‌ها و عملکرد غیر حرفه‌ای در میان اصولگرایان از یک طرف و حضور تعدادی از اصولگرایان پشت سر کاندیدایی که کاندیدای اصولگرایان محاسبه نمی‌شد ولی خود آن شخص سابقه اصولگرایی داشت، باعث شد که آن نتیجه رقم بخورد. جناب آقای روحانی سابقه اصولگرایی داشت؛ شاید خود ایشان هم بگوید که من اصولگرا هستم. در ذهن مردم این نبود که دارند به یک اصلاح‌طلب رای می‌دهند؛ مردم اعتقادشان بر این بود همه کسانی که دور میز انتخابات نشسته‌اند، اصولگرایند. واقعا می‌شد به پیشانی یکی از ۶ کاندیدای ریاست جمهوری ۹۲ برچسب اصلاح‌طلبی زد؟ (مشروح خبر)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار