ذوالفقاری: جودو را به چشم جوجه اردک زشت نگاه می‌کنند/ جودو ایران 15سال از جودو دنیا عقب است

کارشناس جودو کشورمان: جودو چون نتیجه نمی گیرد به چشم جوجه اردک زشت نگاه می‌کنند و رشته های دیگر مثل فوتبال و تکواندو را به چشم دیگری نگاه می‌کنند.

حسین ذوالفقاری دبیر هیئت جودو استان تهران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به شرایطی که در جودو وجود دارد اگر جامعه جودو داخلی را ارزیابی کنیم که خوب وضعیت معلوم است و همه اهالی جودو وضعیت را می‌دانند ولی اگر جودو ایران را در بحث جهانی ارزیابی کنیم می توان گفت که 15سال از جودو روز دنیا عقب هستیم، رقبای ما هر روز درحال پیشرفت رو به جلو هستند.

کارشناس جودو کشورمان تصریح کرد:‌اگر مسئولیتی داشته باشم سعی می‌کنم آن همدلی را بیشتر کنم، شما ببینید هیئت تهران بدون اینکه ریالی هزینه کند وقتی دعوت می‌کند همه می آیند، من به رئیس فدراسیون هم گفته ام که برای موفقیت باید این وحدت و همدلی را بیشتر کند، چون می دانم اگر این همدلی ایجاد شود نتیجه می‌دهد، ما در تهران با انجام این کار بستر خوبی را فراهم کردیم و کاری کردیم تا همه بتوانند همه توانمندی‌هایشان را  نشان دهند و با این وضعیت تهران می‌تواند الگوی خوبی برای فدراسیون جودو باشد.

ذوالفقاری همچنین اذعان داشت: اگر ما آمدیم به جودو خدمت کردیم و پرچم جودو را بالا بردیم درست است ولی اگر بیاییم و بخواهیم از طریق جودو پرچم خودمان را بالا ببریم نمی‌شود، ما هیچ وقت سرشاخه نمی‌نشینیم و شاخه را ببریم چون خودمان را از بین برده ایم ولی انتقاد باید بکنیم تا انتقاد نباشد. پیشرفت حاصل نمی‌شودولی نه هر انتقادی، به نظر من انتقاد باید سازنده و موثر باشد.

کارشناس جودو کشورمان در خصوص عملکرد هیأت جودو استان تهران گفت: برای تهران سال خوبی بود و  نتایج خوبی کسب شد چون رئیس هیأت تهران خود را خدمتگذار جامعه جودو می داند و فقط قصدش خدمت کردن است.

شما ببینید کسی که می خواهد کار انجام دهد اگر به او زنگ بزنید و او حتی در دفتر کارش هم نباشد کار را انجام می‌دهد ولی اگر کسی در دفتر کارش هم باشد و نخواهد انجام بدهد کار شما را انجام نمی‌دهد.

وی در خصوص عدم نتیجه گیری جودو در سال‌های اخیر تاکید کرد:‌ جودو ما نتیجه نمی‌گیرد چون امکانات نداریم و چون نتیجه نمی‌گیرد این ورزش را جوجه اردک زشت می‌بینیم و به تکواندو و رشته‌های دیگر و فوتبال نگاه دیگری داریم.

هر جا که می‌رویم جودو 4سال قبل را می‌بریم  و نتیجه نمی‌گیریم، ما در خیلی از صحنه های حضور نداریم و در صورتی که باید حضور داشته باشیم.

ذوالفقاری در پایان خاطر نشان کرد: ما استعداد یابی را در سال 93 شروع و چند نفر را شناسایی کردیم به هر حال بضاعتمان کم است و با رایزنی که با ‌آموزش و پرورش انجام داده‌ایم قصد شناسایی استعداد ها را در مدارس و ارتقاء این ورزش المپیکی را داریم که امیدواریم مسئولان ما را در راه کمک کنند تا نتیجه مطلوب را کسب کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: جودو ، ذوالفقاری ، کارشناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار