معاون برنامه ریزی استانداری تهران مطرح کرد:

85درصد از هزینه طرح‌های آبیاری تحت فشار به صورت بلاعوض ارائه می شود

معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت: 85 درصد از هزینه طرح‌های آبیاری تحت فشار از سوی دولت به صورت طرح‌های بلاعوض ارائه می‌شود.

نعمت‌الله ترکی معاون برنامه ریزی استانداری تهران در گفت‌وگو باخبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ، در تشریح اهداف و برنامه‌های مجموعه استانداری در حوزه آبی استان تهران اظهار کرد: حوزه آبی مشمول بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعتی می‌شود که منابع کشاورزی 92تا93 درصد از این میزان را سهم خود می‌کند و مابقی مصروف بخش شرب و صنعتی می‌شود.

وی در ادامه افزود: آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی از ضروریات حائز اهمیتی است که از سوی استانداری با جدیت دنبال می‌شود و تحت پوشش قرار دادن 10هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران با این کیفیت را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم که 8هزار هکتار از آن تاکنون محقق شده است.

ترکی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه محدودیت برای آبیاری تحت فشار در استان تهران از سوی وزیر جهاد کشاورزی برداشته شده تصریح کرد: دولت نیز 85 درصد از پروژه‌های آبیاری تحت فشار را به صورت‌ طرح‌های بلاعوض ارائه می‌نماید و 15درصد باقیمانده نیز در قالب تسهیلات ارزان قیمت عرضه می‌‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: امید آن داریم ظرف 3سال آینده 70درصد از اراضی کشاورزی استان تهران تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گیرد و مجموعه دولت نیز با توجه به اهمیت موضوع حمایت‌های ویژه‌ای را در این خصوص لحاظ می کند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: ملارد ، ترکی ، آبیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار