ادامه اعتراضات علیه تبعیض نژادی در مقابل ساختمان پلیس فرگوسن

گروهی از معترضان آمریکایی بار دیگر با حضور مقابل ساختمان پلیس فرگوسن علیه تبعیض نژادی تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، گروهی از معترضان آمریکایی بار دیگر با حضور مقابل ساختمان پلیس فرگوسن، خشم خود را از تبعیض نژادی در میان نیروهای امنیتی این کشور ابراز کردند.

معترضان عصر پنج شنبه (21 اسفند) مقابل ساختمان پلیس فرگوسن اجتماع کردند و شعار دادند: «همه سیستم مقصر است».

گفتنی است صبح پنج‌شنبه پس از گذشت ساعاتی از خبر استعفای تامس جکسون، رئیس پلیس شهر فرگوسن در سنت لوئیس، گروهی از مردم برای ابراز شادی مقابل اداره پلیس فرگوسن جمع شدند که صدای دست‌ کم پنج گلوله شنیده شد. در این تیراندازی دو مامور پلیس فرگوسن مجروج و به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

در پی این تیراندازی جون بلمر، رئیس پلیس منطقه سنت‌ لوئیس، گفت سرنخ‌هایی از عوامل تیراندازی به دو مامور پلیس در شهر فرگوسن به دست آمده است و بررسی‌ها برای یافتن عاملان این تیراندازی ادامه دارد.

در همین حال باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تیراندازی به سوی نیروهای پلیس را محکوم کرد و خواستار بررسی درباره این موضوع شد.

اریک هولدر دادستان کل آمریکا نیز روز پنج شنبه با انتشار بیانیه‌ای، این حادثه را محکوم کرد و گفت سیستم قضایی آمریکا هرگز خشونت علیه ماموران امنیتی را نمی‌پذیرد.

تابستان سال گذشته یک جوان سیاه پوست در شهر فرگوسن به نام مایکل براون در حالی که غیرمسلح بود به دست یک مامور پلیس به نام درن ویلسون کشته شد.

پس از این حادثه، هیات منصفه دادگاه ایالت میزوری تصمیم گرفت علیه ویلسون اعلام جرم نکند. اما این تصمیم اعتراض‌های گسترده‌ای را در سراسر امریکا به همراه داشت که به خشونت نیز کشیده شد.

چهارشنبه گذشته وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد بر اساس یک تحقیق جامع دریافته است که تبعیض و تعصب نژادی در میان مقام‌های پلیس و دادگاه فرگوسن گسترده و ریشه‌دار است.

در پی این گزارش شماری از مقام‌های شهر برکنار شدند یا استعفا کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرگوسن ، تطاهرات ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار