اوباما: بهبود شرایط حقوق مدنی در ساختار پلیس آمریکا «نیازمند اقدام و تحرک جمعی» است

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اعلام کرد؛ بهبود شرایط مربوط به رعایت حقوق مدنی و آزادی های فردی در ساختار نیروهای پلیس آمریکا «نیازمند اقدام و تحرک جمعی»است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه مسئله تبعیض نژادی محدود به شهر یا ایالت خاصی در این کشور نیست بر ضرورت اصلاح نیروهای پلیس این کشور تاکید کرد. 

در شرایطی که تظاهرات پنجاه سال قبل گروه های مدافعان حقوق بشر باعث شد تغییرات فراوانی در آمریکا ایجاد شود، اوباما بار دیگر گفت بهبود شرایط مربوط به رعایت حقوق مدنی و آزادی های فردی در ساختار نیروهای پلیس آمریکا «نیازمند اقدام و تحرک جمعی»است.

اظهارات جدید اوباما بعد از آن مطرح می شود که وزارت دادگستری امریکا این هفته در گزارشی به موارد گسترده تبعیض نژادی نیروهای پلیس ضد سیاه پوستان در شهر فرگوسن ایالت میسوری اشاره کرد. 

در تاریخ نهم ماه اوت گذشته، مایکل براون نوجوان 18 ساله و سیاهپوست آمریکایی به دست دارن ویلسون افسر پلیس سفید پوست در شهر فرگوسن کشته شد. این حادثه مرگبار موجی از اعتراضات عمومی علیه برخوردهای نژادپرستانه پلیس آمریکا را در فرگوسن و سایر شهرهای کشور به همراه داشت. 

اوباما در مصاحبه با یک شبکه رادیویی گفت:«به نظر من شرایطی وجود دارد که در آن اعتماد میان مردم و نیروهای پلیس از بین رفته است و برخی افراد یا ادارات پلیس از آموزش و مسئولیت پذیری لازم برای تامین امنیت مردم و خدمت به آنها برخوردار نیستند.»

اوباما قصد دارد روز شنبه با سفر به آلاباما در محلی که نیروهای پلیس آمریکا در سال 1965 به تظاهرکنندگان حامی حقوق مدنی حمله کردند سخنرانی کند. 

 وی همچنین روز جمعه قرار است در پنجاهمین سالگرد این حادثه در نشستی در دانشگاه بندیکت کارولینای جنوبی شرکت کند. این اولین اوباما به کارولینای جنوبی به عنوان رئیس جمهور آمریکا به شمار می رود. اوباما در صورت سفر به داکوتای جنوبی و اوتاه به وعده خود برای سفر به همه پنجاه ایالت این کشور عمل خواهد کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار