سن مناسب اصلاح ناهنجاری‌های بینی در کودکان

کوچکترین ضربه در کودکی می‌تواند محل اتصال غضروف و استخوان را دگرگون کند.

عمرانی متخصص گوش حلق بینی درگفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: تیغه‌ بینی ما سرپای یک تیغه است که نیمی از این تیغه غضروفی است و نیمی از آن استخوانی است. به هنگام رشد ما ممکن است دچار دردسرهایی بشویم کوچکترین ضربه به محل تلاقی غضروف و استخوان می‌تواند باعث کج شدن آن شود.

وی عنوان کرد: قسمت استخوانی در عقب بینی و متصل به استخوان‌های بینی است وزیر استخوان های دیگر قرار دارد. استخوانهای غضروفی نوک بینی را حمل کرده و به عبارتی نوک بینی بر غضروف تکیه می‌کند و مشکل هندسی و لوزی دارد کوچکترین ضربه در کودکی می‌تواند محل اتصال میان این دو غضروف را کمی دگرگون کند و باعث کجی می‌شود با افزایش ممکناست این کجی پیش بیاید و آسیب رسان است و غضروف بینی را کمی کج می‌کنداگر این غضروف راه تنفس را ببندد به صورت یک سویه و دو سویه گرفتگی بینی پیش می‌آید.

عمرانی در پایان افزود: بنابراین برای اصلاح انحراف نوک بینی بهتر است این کار را در دوران کودکی و اوایل نوجوانی انجام بدهیم و پس از 16 ماهگی در آقایان و 14 سالگی در خانم‌ها انجام شود و اگر کجی روی خود نوک بینی است باید بعد از 17-18 سالگی همراه با اصلاح روی تیغه بینی انجام شود این به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند ولی نشانه‌های خود بیمار بسیار دخیل است اگر کسی خودش چندان از گرفتگی بینی گله مند نباشد بهتر است در جراحی‌های نوک بینی محتاط باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار