حقانی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

خروج 100 درصدی آلاینده‌های قرمز از شهر در آینده ای نزدیک/آلاینده‌های زرد تا دهه فجر 94 منتقل می‌شود

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر گفت: آلاینده‌های زرد تا دهه فجر سال آینده به خارج از شهر منتقل می‌شوند.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دسته بندی آلاینده‌ها اظهار کرد:صنایع آلاینده به 3 دسته قرمز، زرد و سبز تقسیم بندی شده اند که البته صنایع سبز تفاوت عمده‌ای با دو آلاینده دیگر دارد و آن بهره‌مندی این صنایع از تکنولوژی و فناوری روز است که هیچ آلایندگی برای شهر ندارد و با استقرار این صنایع در شهر مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه 5 درصد باقیمانده آلاینده‌های قرمز در کوتاهترین زمان ممکن از شهر خارج می‌شوند؛تصریح کرد: 95 درصد آلاینده‌های قرمز طبق برنامه زمان‌بندی خارج شده‌اند و 5 درصد باقیمانده که بیشتر صنایع آبکاری هستند و پساب حاصل از فعالیت این صنایع، معضلات زیست محیطی برای شهر به همراه دارد در آینده‌ای نزدیک به خارج شهر منتقل می‌شوند.

حقانی ادامه داد: این 5 درصد آلاینده‌ها بنا بود به شهرک صنعتی ورامین منتقل شود که متاسفانه هنوز این امر محقق نشده، اما پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن این امر به کار گرفته ایم.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر با تاکید بر خروج آلاینده‌های زرد از شهر تصریح کرد:آلاینده‌های زرد به 15 دسته تقسیم می‌شوند که آلودگی هوا، آلودگی صوتی این صنایع برای شهر مخرب است و براساس برنامه ریزی‌ها باید به فنون آباد در شرق تهران منتقل شوند تا از شدت اثرات تخریبی آنها در شهر کاسته شود و در شهرک‌های صنعتی به فعالیت خود ادامه دهند.

حقانی در پایان گفت:تمام تلاش خود را بکار بسته‌ایم تا سال آینده و همزمان با دهه فجر،صنایع آلاینده زرد نیز از شهر خارج شوند تا از گسترش هر دو آلایندگی (هوا و صوتی) این صنایع در شهر جلوگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.