تبریز؛

تاکید بر تجهیز زمین های کشاورزی به آبیاری های نوین

فرماندار شهرستان اهر، گفت: تجهیز زمین های کشاورزی به آبیاری های نوین و تحت فشار در شهرستان اهر باید در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عابدی، در جلسه مشترک با دهیاران روستاهای شهرستان اهر افزود: با توجه به بارش های کم در سال های اخیر و نیاز به آب در بخش کشاورزی باید برنامه ریزی های اصولی انجام شود و یکی از این برنامه ها تجهیز زمین های کشاورزی به آبیاری های نوین و تحت فشار است که در این زمینه دهیاران باید روستائیان را با آگاهی دادن به اجرای آن تشویق کنند.

وی، گفت: در جهت تجهیز زمین های کشاورزی به آبیاری تحت فشار دولت نیز کمک شایانی می کند که از جمله آن 85 درصد تسهیلات از سوی دولت پرداخت می شود که روستائیان باید از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را بکنند.

فرماندار شهرستان اهر، ضمن تأکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و احداث واحدهای مسکونی کم مقاوم در روستاهای شهرستان اهر افزود: با ساخت و سازهای غیرمجاز چهره روستاها ناهمگون می شود و با احداث واحدهای مسکونی کم مقاوم نیز در اثر حوادث طبیعی خسارت جبران ناپذیری متوجه مردم و دولت می شود که در این زمینه آگاهی دادن  به روستائیان از سوی دهیاران ضروری است.

وی، با بیان اینکه یکی از مسایلی که باید مورد توجه دهیاران در روستاها قرار گیرد دفع و دفن اصولی زباله های تولیدی در روستاهاست افزود: اگر زباله های تولیدی در روستاها دفع و دفن  اصولی نشود علاوه بر زشتی چهره روستاها از لحاظ بهداشتی نیز ممکن است مشکلاتی به وجود آید که باید در این زمینه برنامه ریزی های صحیحی انجام شود.

فرماندار شهرستان اهر، همچنین از دهیاران خواست ضمن نظارت به کارهای عمرانی در روستاها، در حفظ اموال دولتی و زیرساخت ها در روستاها نیز دقت کافی کنند.

عابدی، با بیان اینکه دهیاران بازوان دولت در روستاها هستند از مسئولان ادارات نیز خواست هنگام مراجعه دهیاران با آنها همکاری های لازم را داشته باشند.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.