تبریز؛

ملموس بودن نقش صنایع تبدیلی در بهبود شرایط درآمدی تولیدکنندگان

دانشيار گروه علوم و صنايع غذايی دانشكده كشاورزی دانشگاه تبریز گفت: صنایع تبدیلی به عنوان حلقه واسطه اقتصادی مبنی بر کشاورزی و اقتصاد مُدرن و صنعتی، دارای نقش و جایگاه مهمی در افزایش کیفی محصولات کشاورزی دارد.

صُدیف آزادمرد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: در صنایع تبدیلی محصولی با ارزش غذایی مناسب و همچنین ارزش افزوده قابل توجه به بازار عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی با ایجاد فرآیندهای فرآوری و بسته بندی یکی از موثرترین گزینه‌های کاهش حجم ضایعات محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند.

آزادمرد ادامه داد: محصولاتی که به صورت مستقیم تازه خوری و مرغوبیت لازم را ندارند به طور عمده در صنایع تبدیلی کاربرد دارند.

دانشیار گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: کارشناسان صنایع تبدیلی را در ثبات بازار و توسعه صادرات موثر می‌دانند.

وی افزود: می‌توان با برنامه‌ریزی‌های صحیح در جهت توسعه و حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و کمک به اقتصاد کشور حرکت نمود.

آزادمرد تاکید کرد: باید از صنایع تبدیلی بهره گرفت تا با تبدیل محصولاتی که عرضه مستقیم ندارند، می توانیم با بسته بندی مناسب و ایجاد ارزش افزوده، ضایعات کشاورزی را کاهش داد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.