کرمان؛

شهرت جهانی روستای صخره‌ای میمند

مهمترین اثر تاریخی درون شهری شهربابک روستای صخره‌ای میمند است که شهرت جهانی داردو هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ،شهرستان شهربابک در غربی
ترین نقطه استان کرمان و در همسایگی استانهای یزد و فارس واقع شده است.



شهربابک یکی از شهرهای استان کرمان و در منطقه‌ای نیمه کوهستانی واقع شده که تابستان‌هایی خنک و زمستان‌هایی بسیار سرد دارد.







پوشش گیاهی این شهرستان بیشتر از نوع استپ کوهپایه‌ای است. با توجه به بوته‌های کوتاه و درختان جنگلی پراکنده مانند درختان ارژن (ارچن)، بادام کوهی ، بنه (پسته کوهی)، اسکنبیل، گز، قیچ و گیاهان کوتاه قد مانند: جاز، کوشترک، جفنه، ترقو، ریواس، کنگر، ارسلان (سرشو)، جاشیر، قُمس، تَلّه، کاه کوتی، گوده در ارتفاعات، مَرغزار که مورد استفاده ی دامداران قرار می‌گیرد.

شهربابک از نواحی مهم گردشگری استان تاریخی کرمان است.

ِدهج شهری است در استان کرمان در جنوب شرقی ایران. این شهر در شهرستان شهر بابک قرار گرفته‌است. عمارت موسی خانی از بناهای تاریخی زمان قاجاریه در شهر بابک از شهرهای استان کرمان جنوب شرق ایران واقع می باشد.



قلعه مهرجرد مربوط به دوران از تاریخ ایران باستان است و در میبد، واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.



میمند روستایی صخره‌ای در دهستان میمند از توابع بخش مرکزی شهرستان شهر بابک در استان کرمان در جنوب شرقی ایران است.



همچنین آتشکده آذربغ عمارت والی ، آتشکده فیروزی ، کوه اوستا و طبیعت روستای آبدر از دیگر مناطق دیدنی این شهرستان هستند.

از مهمترین سوغات شهربابک می‌توان به لبنیات ، نان کرنون، به و ریواس اشاره و از مهمترین لبنیات های شهربابک نوعی ماست چکیده به نام اسپار است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.