هشدار درباره سوختگی با مواد محترقه در شب چهارشنبه سوری

پوست از نظر عمق و میزان نفوذ به سطحی، متوسط و عمیق تقسیم می‌شود.

مسعود داودی متخصص پوست و مو، در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، گفت: پوست از نظر عمق و میزان نفوذ به سطحی ، متوسط و عمیق تقسیم بندی می‌شود که بر اساس طبقه بندی سوختگی درجه 1، 2و 3 دارد. 
 
وی ادامه داد: در سوختگی فقط قرمزی و التهاب پوست را به دنبال دارد که پس از بر طرف شدن معمولاً پوست  به رنگ‌ قهوه‌ای تیره ظاهر می‌شود در این هنگام به تدریج پوست جدید جایگزین می‌شود ولی در سوختگی عمیق‌تر یعنی سوختگی درجه 2 که مشخصات مهم آن تاول است روی مکانی که قرمز، سرخ و ملتهب است ممکن که تاول دیده شود که در مورد این سوختگی‌ تفاوت‌هایی وجود دارد. 
 
این متخصص پوست و مو بیان کرد: درسوختگی درجه 2 بیشتر روی زمان بهبودی، احتمال عفونت و جای گذاشتن سوختگی بر روی پوست است که هر چه سوختگی پوست عمیق‌تر باشد شانس جی گذاشتن آن بر روی پوست بیشتر است. 
 
وی در مورد سوختگی درجه 3 اظهار کرد: عمیق این سوختگی زیاد است که معمولاً     به بافت زیر پوست، یعنی ممکن است حتی به چربی پوست وهم عضله آسیب برساند که در چنین مواقعی معمولاً اقدامات جراحی لازم است. 
 
داودی در رابطه با راه کارهایی که در زمان سوختگی باید انجام داد افزود: که در مرحله اول مهم‌ترین کاری که باید انجام داد سرد کردن مکان سوختگی است که این سوختگی انواع مختلفی دارد ممکن فرد بتواند سوختگی را زیر شیر آب خنک گرفت و سرد کرد یا بعضی سوختگی‌ها  با گذاشتن کیسه یخ است. 
 
وی در پایان تذکر داد که حتما هنگامی که یخ را روی سوختگی می‌گذارید یک پارچه تمیزی روی آن باشد و بعد کیسه‌ی یخ را گذاشت. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار