مصرف کافئین و مرکبات باعث تشدید این بیماری می‌شود

این بیماری ممکن است تا جایی پیشروی کند که به فرد احساس خفگی در شب دست دهد.

دکتر امیر حسین فقیهی فوق تخصص گوارش و کبد، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: سوزش سر دل یا معده ممکن است علت‌های مختلفی داشته باشد که علت اصلی آن ناشی از ریفلاکس است. 
 
وی چنین افزود: بازگشت اسید به مری (ریفلاکس) ناشی از گشاد شدن دریچه‌ مری به معده است زمانی که فرد غذا می‌خورد. غذا در طول مری حرکت کرده تا وارد معده شود در نهایت غذا ار دریچه اسفنکتور مری سراریز  و وارد معده می‌شود سپس از دریچه باید بسته شود تا از برگشت اسیدها به داخل مری ممانعت کند گشاد شدن این دریچه و اختلال در آن باعث تراوش اسید معده  به مری شده و همین مسئله باعث ایجاد درد و آزار می‌شود. 
 
دکتر فقیهی گفت: ترش کردن و سوزش معده ناشی از پرخوری و بد غذایی نیز می‌تواند باشد که افراد غذاهایی را مصرف می‌کنند که ترشح اسید معده را افزایش می‌دهد مانند کافئین‌ها، چای، قهوه و غذاهای چرب و مرکبات. 
 
وی ادامه داد: مؤثر‌ترین راه برای درمان این بیماری رژیم غذایی مناسب، لاغری و کنترل غذایی است کنترل بدین معنا که حجم غذا را کم کرده و تعداد دفعات را بیشتر کنیم و از خوردن چندین غذا با هم و استفاده از مایعات در وعده غذایی خودداری کنیم. در صورتی که این بیماری با رژیم غذایی درمان نشود برخی در گام بعدی باید از برخی داروها استفاده کنند. 
 
دکتر فقیهی‌ خاطر نشان کرد: سوزش سر دل ممکن است ناشی از ورم معده یا زخم معده و اثنی‌عشر باشد ممکن است این سوزش معده تا جایی شدت پیدا کند که فرد در شب خفگی و تهوع را احساس کند که این افراد لازم است زیر سرشان را بالا برند تا اسید برگشته شده از معده به حلق وارد نشود. 




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار