حجت الاسلام میرباقری؛

یکی از رذایل اخلاقی حرف اضافه زدن است/ائمه انوارشان از فاطمه زهرا(س) است

ظلمات این قدر سنگین است که مؤمن نمی تواند خودش را ببیند. ما که در این فضای ظلمانی هستیم حقیقتاً از مشاهده عوالم خود معذور هستیم...

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران؛در ادامه نکاتی از سخنان حجت الاسلام میرباقری در مراسم روضه خانگی دکتر جلیلی را بخوانید؛

_  ببینیم خطبه حضرت زهرا چه بوده است و با این خطبه چه کرده اند. باید موقعیت و جایگاه و شخصیت حضرت زهرا را بشناسیم. در این میدان درگیری که ترسیم می شود، در این میدان نقش فاطمه زهرا مشخص می شود و معلوم می شود. اگر معلوم نشود این اقدام قابل تحسین نیست. مانند نهج البلاغه  که اگر شخصیت حضرت علی را نشناسیم و اهداف ایشان را نشناسیم نهج البلاغه معنایی ندارد.

_ اگر مقامات قرآن و هر چه که در بیانات قرآن آمده را درک نکنیم تفسیر معنا ندارد. میدان درگیری حق و باطل را در سراسر قرآن می بینیم. یک نزاعی بین حق و باطل بوده و تا زمان پیروزی حق هم این درگیری بوده است.

_ جریان ظلمات این طور  است که هر ولی ظلمانی می آید ظلمتی بر روی ظلمت دیگر می آید. عمل کافر ظلمت است چون نیت و عمل همه ظلمت است. این در اولیای طاغوت وارد می شود. جریان ظلمت تشبیه نیست. ظلمات این قدر سنگین است که مؤمن نمی تواند خودش را ببیند. ما که در این فضای ظلمانی هستیم حقیقتاً از مشاهده عوالم خود معذور هستیم. وقتی عالم ما عوض شود عوالم خود را می بینیم.

 _ درک دین در عصر غیبت میسر نیست. آنچه انسان را از ظلمت نجات می دهد نور امام است. یکی از رذایل اخلاقی حرف اضافه زدن است.

_ کسی که دنبال امام حسین نیست در ظلمت است و در ظلمت غوطه ور است.قصه ظلمت این ها سنگین است و اگر کسی در دنیا دستش به امام نرسید ظلمتش تا قیامت همراهشان هست. این میدان درگیری است. یک طرف مثل نبی اکرم است که می خواهد همه را به خانه های نور بیاورد و همه چیزش توحید شود. و طرف دیگر جریان ظلمت است که می خواهد همه را به بت پرستی و الحاد دعوت کند.

_ یکی از پرده های ظلمانی حجاب تجدد است که  حقایق در آن مشتبه می شود و تا این حجاب برداشته نشود حقیقت نور مشخص نمی شود. در حدیثی آمده است که حضرت فرمودند که هر کس عقل و جهل و لشکرش را شناخت هدایت شد.

_ خلقت عقل یکی از مقامات نورانیت حضرت است. بدترین صفت رذیله استکبار است. همه صفات رذیله به استکبار برمی گردد. خداوند متعال 75 لشکر نورانی به عقل داد. 75 صفت رذیله هم به جهل داد. صفات نورانی در مقابل صفات رذیله قرار دارند. هر جا صفات نورانی می بینید از نور نبی اکرم است. در عالم هر چه می بینید جوشش عقل و جهل است.

_ فتنه ها همه جوشش های شیطان است. پیامبر فرمودند دو دسته هستند که همه صفات عقل در آن ها تجلی می کند. یکی ملائکه و انبیای مرسل هستند.

_ آن کسی که موجب غلبه نبی اکرم(ص) بر دستگاه باطل می شود وجود فاطمه زهرا(س) است. در این میدان درگیری حضرت فاطمه شب قدر نبی اکرم هستند. همه قرآن و حقایقی که نازل می شود در وجود حضرت فاطمه زهرا می باشد. ائمه انوارشان از فاطمه زهرا است. شفاعت و هدایت و غلبه نبی اکرم از طریق فاطمه زهرا می باشد.

منبع:عقیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار