رسایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پرونده «فساد فوتبال» نهایی شد/قرائت گزارش نهایی در صحن علنی سال 94

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 از نهایی شدن گزارش پرونده «فساد فوتبال» در کمیسیون اصل 90 مجلس خبر داد.

پرونده «فساد فوتبال» نهایی شد/ گزارش نهایی در سال آینده در صحن علنی قرائت خواهد شدحمید رسایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح آخرین وضعیت «پرونده فساد در فوتبال»، گفت: گزارش نهایی پرونده فساد در فوتبال در 50 صفحه آماده شده و دارای بخش‌های محتلفی همچون رسیدگی به تخلفات اساسنامه، شرط‌بندی، مالیات و ... است که گزارش نهایی آن در سال آینده در صحن قرائت خواهد شد.

وی با اشاره به طولانی شدن بررسی این پرونده؛ گفت: عدم همکاری فدراسیون فوتبال در ارائه پاسخ‌های صحیح با کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گستردگی و عمیق بودن این موضوع دلیل طولانی شدن بررسی‌ها شد.

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی‌، با بیان اینکه طی یکی دو ماه اخیر مدارک و مستنداتی به کمیسیون داده شده، تصریح کرد:  پس از دریافت این مستندات، فدراسیون ورزش متوجه شد که دست کمیسیون باز است؛ لذا  این فدراسیون تا حدودی پاسخ‌ نامه‌های این کمیسیون را ارائه کرد.

رسایی ادامه داد: فدراسیون فوتبال بر اساس اساسنامه‌‌ای عمل می‌کند که غیر قانونی است که نه به تایید هیئت وزیران در داخل کشور و نه به تایید فیفا رسیده است.

این نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: در طول مدت بررسی پرونده فساد در فوتبال افراد مختلفی همچون ورزشکاران، گزارشگران،‌ داوران و پیشکسوتان فوتبال به کمیسیون اصل 90 دعوت شدند.

وی اضافه کرد: کمیسیون اصل نود بعد از عدم همکاری فدراسیون ورزش، مجبور به علنی کردن برخی از اطلاعات به دست آمده شد که پس از این اتفاق روند پرونده نظم و انضباط بیشتری پیدا کرد.

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: اخیرا متوجه شده‌ایم که برخی از افرادی که در کمیته مالی با کمیسیون اصل 90 همکاری داشته‌اند،‌ مورد سوال قرار گرفته‌اند که بنده از این اقدام بسیار تعجب کردم، چرا که اصل برخورد کردن با افرادی که با کمیسیون اصل 90 مجلس همکاری می‌کنند، جرم تلقی شده و تخلف است.

رسایی در پاسخ به این سوال که آیا اسامی متخلفین علنی خواهد شد، گفت: در گزارش کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تمامی اسامی متخلفان به صورت مستند مطرح است؛اما شاید نظر نهایی کمیسیون بر این باشد که اسامی علنی نشود و تنها برای قوه قضاییه ارسال شود، لذا همه چیز به نظر نهایی کمیسیون مرتبط است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار