در آستانه انتخابات سرنوشتساز انگلیس؛

دیوید کامرون: برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا در سال 2015 بعید است

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد احتمال برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا در سال 2015 بسیار اندک است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد احتمال  بسیار کمی وجود دارد که بتواند برای ادامه عضویت کشورش در اتحادیه اروپا در سال 2015 همه پرسی برگزار کند. انتخابات ماه مه انگلیس -- که 17 اردیبهشت سال 1394 -- برگزار می‌شود نقش مهمی در آینده سیاسی کامرون ایفا می‌کند.


کامرون وعده داده است با اتحادیه اروپا درباره مسائلی چون مهاجرت وارد مذاکره شود. او همچنین مایل است همه پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا در سال 2017 برگزار شود. کامرون امیدوار است بتواند از تشدید مواضع ضد اروپایی جلوگیری کند. در ماه های اخیر تعداد زیادی از حامیان حزب محافظه کار به حزب استقلال انگلیس که مواضعی ضد اروپایی دارد متمایل شده اند.


نایجل فاریج، رهبر حزب استقلال انگلیس اعلام کرد اگر انتخابات ماه مه پیروز قطعی نداشته باشد، حزب او معامله ای را با کامرون برای ایجاد یک دولت جدید انجام خواهد داد. اما به گفته وی، هزینه چنین معامله ای برگزاری همه پرسی تا قبل از پایان سال است.


به باور کامرون، بهتر است این مذاکرات هرچه زودتر از سر گرفته شود، اما به نظر می‌رسد احتمال برگزاری همه پرسی در سال 2015 پس از برگزاری انتخابات ماه مه بسیار اندک باشد. کامرون تصریح کرده است تا پیش از مشخص شدن نتیجه انتخابات با هیچ گروهی معامله نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار