راه رفتن رهبران سیاسی انگلیس بر لبه تیغ/ آخرین تلاش‌ احزاب برای پیروزی در انتخابات سراسری

دیوید کامرون در ملاقات‌های خصوصی اذعان کرده که حزب متبوعش قادر به کسب حداکثر آراء نخواهد بود.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبران سیاسی انگلیس از امروز به مدت 48 ساعت، آخرین تلاش‌های خود را برای انتخابات سراسری این کشور در روز پنج‌شنبه به‌کار می‌گیرند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد تاکنون حزب محافظه‌کار به رهبری دیوید کامرون و حزب کارگر به رهبری اِد میلیبند، به‌عنوان دو حزب اصلی انگلیس، از شانس مساوی برخوردارند، اگرچه بعید است بتوانند به‌تنهایی حداکثر آراء را از آن خود کنند.

تحلیل‌گران بر این باورند که در انتخابات امسال، قدرت در میان احزاب کوچکتری مانند حزب ملی اسکاتلند(اِس اند پی) و حزب لیبرال دموکرات نیز تقسیم خواهد شد.

مسلماً دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، با تأکید بر لزوم وجود پشتوانه مردمی محکم در آینده سیاسی آن کشور، از رأی دهندگان خواهد خواست برای جلوگیری از بر هم خوردن ثبات و استحکام انگلیس، آراء خود را به نفع حزب محافظه‌کار به صندوق‌های رأی بیندازند.

کامرون در تازه‌ترین اظهارنظر غیررسمی خود در روزهای اخیر، احزاب کوچکتر انگلیس را به پرداخت رشوه، ایجاد هرج و مرج، زد و بندهای پشت‌پرده و اقداماتی از این دست در 5 سال اخیر از زمان انتخابات سال 2010 تاکنون متهم کرد.

از طرفی، اِد میلیبند نیز انتخابات امسال را "رویارویی دو دیدگاه" توصیف کرده و کوشیده است تا فرصت کنونی مبارزات انتخاباتی را به میدان وعده‌های متناقض احزاب در حوزه "سرویس سلامت همگانی" انگلیس موسوم به NHS بکشاند.

میلیبند، دیروز در اظهارنظری اعلام کرد: "سرنوشت اِن‌اِچ‌اِس، در این روزهای پایانی، به طرز بی‌سابقه‌ای با مخاطره روبرو شده، به‌گونه‌ای که نسل دیروز بریتانیا تا به حال شاهد چنین وضعیتی نبوده است."

شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی انگلیس نیز، روز شنبه در نظرسنجی خود، شانس پیروزی محافظه‌‌کاران راستِ میانه را 34 درصد اعلام کرد. این در حالی است که سهم نامزدهای چپِ میانه از حزب کارگر هم فقط 33 درصد پیش‌بینی شده است.

احزاب کوچکتر، شامل حزب مردم سالار استقلال پادشاهی بریتانیا(یوکیپ)، لیبرال دموکرات‌های میانه‌رو و حزب سبز چپ‌گرا، در این نظرسنجی به‌ترتیب با آمارهای 14 درصد، 8 درصد، و 5 درصد محک خورده‌اند. شانس سایر احزاب نیز حدود 6 درصد اعلام شده است.

مسلماً اگر این آمار با واقعیت ساعات پایانی انتخابات پیوند بخورد، هیچ یک از دو حزب اصلی انگلیس نخواهد توانست با قاطعیت، همه 326 کرسی مجلس عوام را از آن خود کند و طبیعتاً این بار نیز همه چیز به مذاکره برای ائتلاف ختم خواهد شد.

کشمکش‌های لفظی اخیر میان لیبرال دموکرات‌ها و محافظه‌کاران، همچنان بر غیرقابل پیش‌بینی بودن نتایج افزوده است. گفتنی است، این دو حزب، به‌دنبال نتایج ضعیف در انتخابات سراسری سال 2010، به اتفاق، در یک جبهۀ ائتلاف قرار گرفتند.

پُل اسکریوِن، سخنگوی حزب لیبرال دموکرات، به‌تازگی در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته است: "دیوید کامرون در ملاقات‌های خصوصی اذعان کرده که حزب متبوعش قادر به کسب حداکثر آراء نخواهد بود. چرا کامرون قصد کتمان حقیقت را دارد، آنهم در حالی که در نظرسنجی‌های خصوصی محافظه‌کاران ثابت شده است که مردم انگلیس، همه کرسی‌های قدرت را تنها در اختیار یک حزب واحد نخواهند گذاشت؟ مردم، نادان نیستند. آمار نظرسنجی‌ها خود گویای همه چیز است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار