آیا کامرون دوباره نخست وزیر انگلیس می‌شود؟

"دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس، با اطمینان خاطری بیش از دیگر نامزدها، به استقبال انتخابات پارلمانی پنجشنبه می‌رود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشییتدپرس؛ "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس، به خوبی می‌داند اگر در انتخابات فردا – پنجشنبه – نتواند حداکثر کرسی های   پارلمان را بدست آورد، مجبور به انزوای سیاسی شده و از معدود نخست وزیران انگلیس خواهد بود که فقط یک دوره در این سمت باقی مانده‌اند.

باوجود حساسیت بالای انتخابات پارلمانی انگلیس، "کامرون" در ماهها و هفته های پیش، چهره‌ای خونسرد و مطمئن از خود نشان داد. او برخلاف دیگر نمایندگان سیاسی این کشور از هیاهوی انتخاباتی فاصله گرفت و بیشتر وقت خود را صرف همسر و سه فرزندش کرد. این رفتار "کامرون" شیوه‌ای زیرکانه بود که مورد استقبال مردم انگلیس قرار گرفت زیرا نظرسنجی ها نشان می‌دهد حزب محافظه‌کار به ریاست "دیوید کامرون" دارای آرای تقریبا مساوی با حزب کارگر به ریاست "اد مییلیبند" است، با این تفاوت که "میلیبند" تلاش زیادی برای به دست آوردن این تعداد آرا بکار بست. 

"کامرون" در آخرین روز باقیمانده تا برگزاری انتخابات، به صحنه تبلیغات بازگشت و باز هم متفاوت با دیگر نمایندگان میان مردم ظاهر شد. نخست وزیر انگلیس با لباسی غیر رسمی و بدون کت، کراوات و حتی با آستین هایی بالا‌زده برای مردم سخنرانی کرد. او انتقاد از حزب محافظه‌کار را به دلیل طرفداری از ثروتمندان کاملا تکذیب کرد. "کامرون" در این باره گفت:  زمانی‌که دولت را از حزب کارگر تحویل گرفتیم، کشور با آشفتگی کامل اقتصادی مواجه بود. در مدت کوتاهی موفق شدیم به اوضاع سر‌و‌سامان دهیم و از تجربه تلخ بحران یورو به سلامت بگذریم. 

به نظر می‌رسد سکوت نسبی "کامرون" در ماههای گذشته و به سخن آمدن وی درست یک روز قبل از برگزاری انتخابات، بر اذهان عمومی تاثیر عمیق‌تری داشته است. یکی دیگر از برگ های برنده "کامرون" تصمیم اخیر احزاب لیبرال دموکرات و دموکرات متحد است. این دو حزب می‌توانند با یکدیگر 40 کرسی پارلمان را تصاحب کنند و به تازگی تصمیم گرفتند به هر حزبی که بیشترین رای را کسب کند، ملحق شوند. 

"اد میلیبند" که پس از تلاش های بی‌وقفه چند ماه گذشته، انتظار رقابت تنگاتنگ با "کامرون" را نداشت، شیوه تبلیغاتی وی را نمایشی سیاسی دانسته و اظهارات نخست وزیر فعلی را یک ادعای پرسروصدا نامید.

مجلس عوام انگلیس ۶۵۰ کرسی دارد. هر حزب برای اینکه بتواند بدون نیاز به نمایندگان احزاب دیگر کشور را اداره کند، باید دست کم ۳۲۶ کرسی را در اختیار داشته باشد. نتیجه نظرسنجی ها نشان می دهد، هیچ حزبی احتمالا بیش از ۴۴ درصد کرسی ها را به دست نخواهد آورد و در نهایت ناچار به تشکیل دولت ائتلافی خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار