انگلیس در آستانه یکی از فشرده‌ترین رقابت‌های انتخاباتی

کارشناسان سیاسی، انتخابات مجلس عوام انگلیس را یکی از فشرده‌ترین رقابت های انتخاباتی این کشور می‌دانند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ رای دهندگان انگلیسی در چند دهه‌ی گذشته هرگز شاهد برگزاری انتخاباتی تا این اندازه فشرده و نزدیک نبودند. آرای حزب محافظه کار و کارگر به اندازه‌ای نزدیک است که نمی‌تواند تضمین کننده پیروزی هیچ‌ یک باشد.

انگلیس، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان، با دو چالش مهم شامل عضویت در اتحادیه اروپا و چگونگی مواجهه با استقلال‌طلبی اسکاتلند مواجه است. به همین دلیل انتخاب نخست وزیر آتی برای مردم انگلیس دارای اهمیت مضاعف است. "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه‌کار در چند ماه گذشته رقابتی بسیار نزدیکی با "اد میلیبند،" رهبر حزب کارگر داشته است. اختلاف جزئی آرای آنها نشان می‌دهد هیچکدام قادر نیست اکثریت کرسی های مجلس عوام را به دست آورد.

"میلیبند" در این‌باره گفت: یکی از فشرده‌ترین انتخابات تاریخ انگلیس را پیش رو داریم. باید دقت فراوانی مبذول شود زیرا نتیجه رای‌گیری نقش مستقیم و پر‌رنگی در آینده اقتصادی و سیاسی کشور ایفا می‌کند.

رهبر حزب کارگر وعده داده است کسری بودجه سالانه لندن را کاهش و مالیات بر درآمد را برای یک درصد از شهروندان پر درآمد افزایش دهد. وی همچنین از توسعه سرویس بهداشت و سلامت انگلیس حمایت و بر تقویت بنگاههای اقتصادی تاکید کرده است.

از سوی دیگر، رهبر حزب محافظه‌کار در‌خصوص ایجاد فرصت های شغلی جدید، توسعه اقتصادی و کاهش مالیات بر درآمد 30 میلیون شهروند انگلیسی قول مساعد داده است.

اگر هر کدام از این دو حزب نتواند به حداکثر آرا دست یابد، باید روز جمعه برای ائتلاف با احزاب کوچکتر وارد مذاکره شود. روز گذشته 7 نظرسنجی مختلف درباره پیروز احتمالی انتخابات انگلیس برگزار شد که 3 مورد آرای احزاب محافظه‌کار و کارگر را یکسان نشان دادند. در سه نظرسنجی دیگر، حزب محافظه‌کار با یک درصد آرای بیشتر پیروز شده و فقط یک نظرسنجی از پیروزی انتخاباتی حزب کارگر حکایت داشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار