یزد؛

سوگواره یاس نبوی در 49 بقعه متبركه یزد

مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان از اجرای «سوگواره یاس نبوی» و طرح «آرامش بهاری» در 49 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛حجت‌الاسلام غلامرضا عادل اظهار كرد: همزمان با ایام نوروز، امسال از 28 اسفندماه تا 15 فروردین ماه، «سوگواره یاس نبوی» و «آرامش بهاری» در 49 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد. 

وی در ادامه با اشاره به برپایی 28 خیمه معرفت، از ارائه برنامه‎‎های فرهنگی با مشاركت 50 نفر از مبلغان یزد در حوزه علمیه قم خبر داد.

این مسئول درخصوص ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی تصریح كرد: امسال نیز همانند سال گذشته و با تصحیح برخی از نواقص نمایشگاه «حریم حوراء» در آستان مقدس امامزاده سید جعفر (ع) دایر شده است.

عادل با اشاره به بازدید 150 هزار نفر از نمایشگاه سال گذشته، خاطرنشان كرد: نمایشگاه امسال نیز تا 20 فروردین ماه دایر خواهد بود ولی در صورت استقبال، همانند پارسال زمان آنی تمدید خواهد شد. 

وی همچنین با اشاره به دیگر برنامه‌های این سوگواره، یادآور شد: قرائت و تبیین بخشی از خطبه حضرت زهرا (س)، عزاداری و ترویج وقف مربوط به حضرت زهرا(س) از عمده برنامه‎‎های روز شهادت ام الائمه(س) خواهد بود كه به صورت ویژه در مركز استان و در آستان امامزاده سید جعفر (ع) برگزار خواهد شد.

عادل همچنین به برنامه‏‎‏های طرح آرامش بهاری اشاره كرد و گفت: اجرای برنامه تحویل سال در كنار بقاع متبركه و آستان امامزادگان از جمله قرائت قرآن توسط قاریان ممتاز و دعا و نیایش، ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی و در صورت امكان خدمات اسكان موقت در امامزاده ها، برپایی نماز جماعت و نمایشگاه‎‎های عرضه محصولات فرهنگی، از این برنامه‎‎هاست.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان در پایان نیز ابراز امیدواری كرد:در روزهای پایانی سال شاهد افتتاح رسمی موزه موقوفه كاظمینی در مجاورت آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) باشیم.

به گفته عادل، این موزه مشتمل بر 5‌گنجینه است كه تنها گنجینه سكه‎‎های آن از نظر مادی قابل ارزش گذاری نیست.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.