سنندج؛

راه اندازی مرز سیرانبند در سال 94

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: از جمله مواردی که در سال 94 در اولویت برنامه‌ها قرار می گیرد، راه اندازی مرز سیرانبند است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، علیرضا آشناگر گفت: یکی از مزیت‌های استان کردستان فراهم بودن زمینه‌های تجارت و بازرگانی در این استان است. 
 
وی افزود: برای توسعه تجارت در استان اقدامات زیادی انجام شده است که از آن جمله تسهیل بازرگانی در مرز باشماق است. 
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: از جمله مواردی که در سال 94 در اولویت برنامه‌ها قرار می گیرد، بازگشایی مرز سیرانبند بانه است که در حال حاضر نیز از سوی مسئولان استان کردستان به عنوان مرزی رسمی شناخته شده است. 
 
وی گفت:برای بازگشایی این مرز در استان مذاکراتی با مسئولان اقلیم کردستان انجام شده است و امیدواریم در سال آینده بتوانیم این مرز را بازگشایی کنیم و تسهیلاتی را نیز برای افرادی که امکان تجارت از این طریق را دارند، فراهم کنیم. 
 
آشناگر بیان کرد: ساماندهی معابر کولبری نیز از دیگر برنامه های اولویت دار در سال جدید است. 
  
وی افزود: محدودیتی برای فعالیت به صورت خرده فروشی در مرزها وجود ندارد؛ اما تلاش همواره بر این بوده که به صورت رسمی ساماندهی شوند. 
 
معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان در پایان گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده، سال گذشته در استان کردستان 4 میلیارد دلار از طریق مرزهای استان درآمد کسب شده است که در شش ماهه دوم سال 93 این میزان بیش از 10 برابر رشد داشته و به 48 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. 

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.