احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی با مصرف نوشیدنی انرژی زا

نوشیدنی‌های انرژی زا می‌توانند خطر بیماری‌های قلبی را افزایش دهند.

به  گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، مطالعات جدید نشان می‌دهد که افراد جوان که سالم هستند، به طور منظم کافئین مصرف نمی کنند و این افراد جوان که هنگامی که از این نوشیدنی‌های انرژی زا استفاده کردند بعد از استراحت دچار فشار خون بالایی شدند در مقایسه با مصرف یک نوشیدنی دارو نما دراین مطالعه، پژوهشگران به طور انتخابی یک نوع نوشیدنی انرژی زا و یک نوشیدنی دارونما را به افراد جوان در بازه سنی 19-40 سال دادند و تغییرات ضربان قلب و فشار خون را بعد از 30  دقیقه مصرف نوشیدنی‌ها بررسی کردند و این تغییرات را بین افرادی که روزانه به طور منظم کافئین مصرف می‌کنند و افرادی که کمتر از 160 میلی گرم در روز کافئین مصرف می‌کنند، ارزیابی کردند.

 نتایج مطالعه حاکی از آن است که فشار خون بعد از مصرف نوشیدنی‌های انرژی زا در مقایسه با نوشیدنی‌های دارو نما افزایش می‌یابد و این تغییرات بیشتر در افرادی که به طور منظم از کافئین استفاده نمی‌کنند، خود را نشان می‌دهد.

به طور کلی افزایش فشار خون بعد از مصرف کافئین بیشتر از 2 برابر حالت قبل می‌شود.

Svatikova راه حلی ارائه می‌دهد. وی بیان می‌کند مصرف کنندگان کافئین بهتر است اخطارهای گفته شده را جدی بگیرند چراکه خطر بیماری‌های قلبی را بالا می‌برد به ویژه در جوانان.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار