عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

نگاه به پژوهش‌های کاربردی کافی نیست/ تجاری سازی پژوهش جدی گرفته نمی‌شود

سلیمی گفت: علی رغم اینکه ماهیت پژوهش بر همگان روشن و قابل پذیرش است، اما متاسفانه پژوهش‌های کاربردی هرگز در اولویت دستگاه‌ها و سازمانها نبوده اند و این حوزه اغلب با بی مهری مواجه شده است.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: متاسفانه پژوهش‌های کاربردی به علت غفلت مسئولان کمتر شناخته شده‌اند و این در حالی است که در سایر کشورها پژوهش را به عرصه‌های جاری وارد می کنند و بخش مهمی از پروژه‌های صنعتی براساس پژوهش‌های کاربردی الگوبرداری می‌شوند.

وی گفت: رشد بودجه پژوهشی اگرچه تا حدی بیش از سال‌های قبل است، اما در حد نیازهای این حوزه نیست و آینده پژوهشی چندان شفاف نیست.

وی با بیان اینکه پژوهش‌های کاربردی برای تجاری سازی شناخته نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: این همان حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه است و تا این نقاط ضعف در میدان دادن به پژوهش‌های کلان فراهم نگردد آینده طرح‌های پژوهشی روشن نخواهد بود.

وی تصریح کرد: سهم پژوهش با توجه به مشکلاتی که این حوزه دارد، قابل قبول نیست و تنها با رشد 10 درصدی بودجه پژوهشی نمی‌توان پژوهش را به صنعت مرتبط نمود و باید برای قوت بخشیدن به مقوله اقتصاد مقاومتی نگرش‌ها نسبت به طرح‌های پژوهشی تغییر یابد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.