توصیه‌های مورد نیاز داوطلبان کنکور در ایام عید

با توجه به تعطیلات طولانی مدت این دوران، اجرای توصیه‌های مشاوره‌ای برای بهبود عملکرد داوطلبان کنکور، مفید است.

مسعود عظیمی مشاور تحصیلی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، برای بهبود عملکرد داوطلبان دراین ایام بیان کرد: داوطلبان برای مطالعه در این ایام بهتر است در جمع و گروه همسالان خود باشند که استفاده از کتابخانه‌ها و اردوهای نوروزی توصیه می‌شود و بدین طریق انگیزه و حس رقابتی بیشتری در داوطلبان ایجاد می‌شود.

وی درباره‌ی روز و زمان‌های مطالعه افزود: بهترین زمان مطالعه از حدود ساعت 7:30 صبح تا حدود 8 الی 9 شب است و بعد از این مدت به استراحت بپردازند.

مسعود عظیمی تأکید کرد: اولین روز تعطیلات را حتماً به استراحت و دید و بازدید بپردازد و از روز دوم تا ششم به مطالعه دروس پرداخته و روز هفتم به ارزیابی مطالعات انجام گرفته، بپردازید و از روز بعد مجدداً مطالعه را آغاز کنید و در آخرین روز تعطیلات به ارزیابی مطالعات انجام گرفته بپردازید و روز سیزدهم به تفریح و حضور در جمع خانوادگی بپردازید.

مشاوره تحصیلی درباره مدیریت استرس در این دوران گفت: سپری شدن دوران 10 روزه تعطیلات بدون داشتن استرس و افکار منفی تأثیر بسیار مهمی در ارتقای عملکرد داوطلبان دارد حتی داوطلبانی که به طور جدی شروع به مطالعه نکردند و با مدیریت استرس خود و تمرکز بر افکار مثبت و برنامه ریزی، وضعیت خود را ارتقا می‌دهند.

وی افزود: استفاده از عبارات انگیزشی و تفکر مثبت تاثیر بسزایی در روند مطالعه داوطلبان دارد، بهتر است داوطلبان قبل از شروع به فعالیت از برنامه‌ها ازعبارات انگیزشی بهره ببرند و سپس فرآیند مطالعه را آغاز کنند.

مسعود عظمی مشاور تحصیلی در خصوص توصیه‌های تغذیه‌ای این ایام بیان کرد: در ابتدای صبح ورزش کنند و سپس صبحانه میل نمایند برای وعده ناهار، غذای سبک مصرف کنند چرا که اوج کاری داوطلبان بعد از این ساعات است و در وعده شام، از غذای سبک استفاده شود تا صبح راحت‌تر از خواب بیدار شوند. استفاده از دمنوش‌های گیاهی مانند گل گاو زبان را جایگزین نوشیدنی‌هایی مانند چای و قهوه کنند.

وی در پایان در خصوص نقش والدین و اطرافیان بر داوطلبان در این دوران افزود: خانواده‌ها از عوامل اصلی ایجاد انگیزه در داوطلبان هستند و بهتر است والدین داوطلبان را در جمعی که خود داوطلب مایل است قرار ندهند و از به کار بردن عبارت تاکیدی مبنی بر پر اهمیت بودن کنکور بپرهیزند چون باعث افزایش نگرانی و استرس در داوطلبان می شود و والدین فرزندانشان را برای شرکت در مهمانی‌ها و مسافرت تحت فشار قرار ندهند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار