تظاهرات در واشینگتن علیه دخالت‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه/ معترضان ادامه گفتگو آمریکا را با ایران خواستار شدند

صد‌ها نفر در واشینگتن در مخالفت با هرگونه دخالت نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه تظاهرات و هرگونه حمله احتمالی به ایران را محکوم کردند.

تظاهرات در واشینگتن علیه دخالت‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه/ معترضان ادامه گفتگو آمریکا را با ایران خواستار شدندبه گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، صد‌ها آمریکایی در واشینگتن در مخالفت با هرگونه دخالت نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه تظاهرات کردند. 

شرکت کنندگان در این تظاهرات -- که در مقابل کاخ سفید و در دوازدهمین سالگرد اشغال عراق به دست آمریکا در سال ۲۰۰۳ برگزار شد -- هرگونه دخالت نظامی احتمالی جدید آمریکا را در خاورمیانه محکوم کردند. 

 «رای مکفرن» یکی از کارمندان پیشین سازمان سیا در این باره گفت: «تمایل به کسب ثروت و پول از انگیزه‌ها و عوامل به راه انداختن جنگ به شمار می‌رود و واقعیت این است که فساد مالی زیادی درمیان نمایندگان کنگره آمریکا وجود دارد. این گونه نمایندگان برای کسب درآمد بیشتر شرکت‌های سازنده و فروشنده سلاح، قوانینی را به تصویب می‌رسانند و سپس از اموالی که از شرکت‌های مزبور می‌گیرند در تبلیغات انتخاباتیشان استفاده می‌کنند». 

 اسکای نیوز افزود: در اوج تبلیغات بین المللی علیه گروه داعش، شرکت کنندگان در این تظاهرات نگران این هستند که نظامیان آمریکایی بار دیگر به منطقه خاورمیانه برگردند و حتی دربلند مدت در این منطقه باقی بمانند؛ اقدامی که نسل‌های آینده آمریکا هزینه‌اش را خواهند پرداخت. 

اسکای نیوز تصریح کرد این تظاهرات با مذاکرات هسته‌ای ایران نیز ارتباط داشت و شماری از تظاهرکنندگان پارچه نوشته‌هایی دردست داشتند که هرگونه حمله احتمالی را به ایران محکوم می‌کرد. 
 معترضان در این تظاهرات خواستار ادامه گفتگو و مذاکره آمریکا با ایران شدند. شماری از تظاهرکنندگان نیز با پوشیدن لباس‌های زندانیان، رسوایی‌های «جرج بوش» رئیس جمهور پیشین آمریکا را در ماههای اول اشغال عراق یادآوری کردند. 

این شبکه افزود ۱۲ سال از اشغال عراق به دست آمریکا می‌گذرد اما برای بسیاری از آمریکایی‌ها هنوز زخم‌ها و جراحت‌های ناشی از این اشغال التیام نیافته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
حرف خوبي زديد
Iraq
ESMAIL
۱۳:۱۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۴
هنوزم بمب اتم عراق رو پیدا نکردند
آخرین اخبار