یک روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

سطح انتظارات تاثیر در تقویت روحیه دارد

یک روانشناس گفت: اشخاص دارای روحیه قوی از مهارت حل مسئله برخوردار هستند که در نتیجه سطح انتظارات خود را با سطوح واقعیت‌ها همگام می‌کنند.

فاطمه منفرد پویا روانشناس شخصیتی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   با اشاره به روش‌های تقویت روحیه در افراد اظهار کرد: کسب قدرت روحی و روانی، جدال دشواری است که یک شبه به دست نمی‌آید و همان گونه که ما نیاز داریم تا نحوه برخورد با مشکلات را یاد بگیریم گاهی نیز نیاز داریم تا از موضع و طرز تفکر خود نسبت به محیط اطرافمان فاصله بگیریم. 

وی ادامه داد: از جمله مواردی که منجر به تقویت یا تضعیف روحیه می شود سطح انتظارات ما است زمانی که سطح انتظارات ما با واقعیت‌هایی که وجود دارد یکسان نبوده و فاصله زیادی داشته باشد روحیه ما تضعیف می‌شود.

منفردپویا تصریح کرد: گزینه‌های مختلفی برای تقویت روحیه وجود دارد که از آن جمله می‌توان به پشتکار، نحوه تفکر منطقی و یادگیری شیوه برخورد با مشکل اشاره کرد. برای مقابله با نگرانی و اضطراب نباید مشکل را حذف کرد و در واقع راه‌های مقابله با اضطراب، فرد را مقاوم‌تر می‌کند. 

روانشناس شخصیتی چند راهکار در خصوص این که چگونه روحیه قوی‌تری داشته باشیم عنوان کرد: هیچ گاه زمان خود را صرف فکر کردن به آینده، پیش‌بینی و پیشگویی آن نکنید چرا که فکر کردن به آینده شمار را از تمرکز بر فعالیت کنونی باز می‌دارد، به توهمات و تخیلات راه ندهید، در گذشته نمانید چرا که فکر کردن به گذشته و آرزوی رخ دادن یا ندادن رویدادها، تنها یک آرزو است و واقعیت ندارد.

وی در پایان گفت: شخصی که روحیه قوی دارد از مهارت حل مسئله برخوردار است در نتیجه سطح انتظارات خود را با سطح واقعیت‌هایی که وجود دارد همگام می‌کند مسئولیت کارهایتان را خود برعهده بگیرید افرادی که به لحاظ روانی قدرتمند هستند، مسئولیت‌های خود را به خوبی می‌شناسند و مسئولیت تمام رفتارها و احساسات را به عهده می‌گیرند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: تقویت ، روحیه ، روانشناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار