«کامران شرفشاهی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سازمان‌های فرهنگی ما دچار ایستایی و رکود شده‌اند

سازمان فرهنگی ما که همواره خود را متولی فرهنگ این جامعه دانسته و می‌دانند هم اکنون دچار ایستایی و رکود شده‌اند.

کامران شرفشاهی، شاعر و مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه شعار« اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» درسال 1393 به هیچ وجه به مرحله اجرا نرسیده، افزود: مسئولان ما در تحقق این شعار کوتاهی فراوان داشته‌اند زیرا فرهنگ در سال گذشته از همیشه مظلوم‌تر واقع شده و این مظلومیت با توجه به قرائن و شواهد کاملا ملموس بوده است. 

وی گفت:مظلومیت بیش از اندازه فرهنگ در سالی که با نام این عرصه مزین شده جای دریغ بسیار دارد. 

این شاعر ادامه داد: ملت ما همیشه در همه صحنه‌ها حضور پر شور و ایثارگرانه‌ای داشته‌اند و در این میان دولت و مسئولان در ادای دین خود نسبت به مردم کوتاهی کرده‌اند. 

شرفشاهی اظهار داشت: ملت ما ملت هوشیار و شریفی بوده‌اند و دولت در سال جدید باید توجه خود را نسبت به مردم افزایش دهند. 

وی با اشاره به مباحثی که در سال‌های اخیر به وجهه دولت و مسئولان لطمه زده‌اند، افزود: مسئولان باید از بروز چنین مباحثی پیشگیری کرده و اعتماد ملت نسبت به خود را افزایش دهند زیرا اگر این شکاف‌ها پر نشوند بدیهی است که فاصله‌ها بیشتر می‌شوند. 

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر تصریح کرد: امروزه پرسش‌های زیادی در مورد نحوه کارکرد دولت و مسئولین مطرح شده که باید پاسخ‌های شفافی به آنها داده شود. 

شرفشاهی گفت: در حوزه فرهنگ هم کاستی‌ها و کوتاهی‌های زیادی دیده شده و به نظر می‌رسد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهایی که خود را متولی فرهنگ جامعه دانسته و می‌دانند دچار روزمرگی‌ها، ایستایی و رکود‌شده اند. 

وی افزود: باید در حوزه فرهنگ تغییرات و تحولات مناسب‌تری صورت بگیرد و دولتمردان همدلی و همزبانی بیشتری با اهالی فرهنگ و ادب داشته باشند. 

این شاعر در قالبی پیشنهادی به مسئولان فرهنگی جامعه گفت: مدیریت عرصه فرهنگ و هنر را به اهالی این عرصه بسپارند و عرصه فرهنگ را از کسانی که تناسب و تجانسی با فرهنگ و هنر ندارند خانه تکانی کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار