حاشیه‌های ادبی در فروردین 93؛

نوه تولستوی به ایران آمد

نوه تولستوی در فروردین ماه سال گذشته به بهانه حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ایران آمد و «لئوتولستوی» را در کشور ما زنده کرد.

نوه تولستوی به ایران آمدبه گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، فروردین ماه سال 93 آبستن وقایع خوشایند و ناخوشایند زیادی  در حوزه ادبیات بود و اهالی این قبیله را به شکل های متنوعی شگفت‌زده کرد. 

بنابراین گزارش، از حوادث ادبی رخ داده در فروردین ماه سال 1393 می‌توان به جک نام «آلیس مونرو» بر روی سکه‌های کشور کانادا، اهدای جایزه ادبیات کودک دنیا به «باربر و لیندگرن» ، اهدای جایزه آساهی به دو پروژه‌ «بانک کتاب کودک» و « آموزش جایگزین»، اهدای جوایز هانس کریستین اندرسن به «ناهوکو اوهاشی» و «راجرملو» و حراج‌نامه «هارپرلی» نویسنده کتاب «کشتن مرغ مقلد» اشاره کرد. 

نوه تولستوی در فروردین ماه سال گذشته به بهانه حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ایران آمد و یادلئو تولستوی را در کشور ما زنده کرد. 

گفتنی است، که چاپ داستان کوتاه «تنسی ویلیامز» پس از 80 سال اهدای جایزه شیخ زاید به نویسندگانی چون «عبدالله الصولیان»، «رامی‌ابوشهاب»، «محمد طاهر المنصوری»، «عبدالرشید محمودی»، و«ماریو لیورانی» و امتناع مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دریافت یارانه از وقایع دیگر اولین ماه سال 1393 به شمار می‌آید. 

لازم به ذکر است که در اولین ماه بهار سال گذشته علاوه بر اهدای جایزه ایکپک دوبلین 2014 هیات ایرانی برای شرکت در چهارمین همایش «حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوقی مرتبط» به ژنو اعزام شدند. 

خاطر نشان می‌شود که ادبیات در فروردین ماه سال گذشته شاهد درگذشت نویسندگان ملی و بین‌المللی چون «باستانی پاریزی»، نوشین گنجی»، «ساسان تبسمی»،‌«اورس ویدمر»، «پیتر ماتیسن»، «سید محمود ناصر علوی»، «مصطفی فرضی پور» و «گابریل گارسیا مارکز» بود. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار