حاشیه‌های موسیقی در تیر 93؛

درخشش گروه آوازی تهران و راوک در عرصه بین‌المللی

تیرماه ماه پرافتخاری برای موسیقی ایران در عرصه بین‌الملل بود.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران، با گذشت بهار و آمدن تابستان به استقبال گرمای هوا می‌رویم اما گویا موسیقی بر عکس هوا با آغاز تابستان از تب و تاب افتاده است.

با آغاز تابستان و در ششمین روز تیر ماه مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت زنده یاد "نیما وارسته" هنرمند موسیقی پاپ کشورمان با حضور دوستان و نزدیکان این هنرمند در فرهنگسرای "شفق" برگزار شد.

7 تیر ماه 93 "محسن شریفیان" به همراه "سامان احتشامی"، به دعوت کنسرواتوار چایکوفسکی به مسکو رفته و کنسرت دوئت پیانو و نی ان بان را اجرا کردند و اما در اولین روز از دومین دهه تیر ماه کتابخانه مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما افتتاح شد و دو روز پس از آن کنسرت آنسامبل مایا به رهبری "هما نیبال یوسف" و طراحی حرکت "گلاب آدینه" با موضوع امید و آزادی و چشم‌انداز موسیقی بردگان سیاه پوست آمریکا در تالار وحدت برگزار شد.

"نورا هاشمی" بازیگر سینما و تئاتر در این کنسرت جزء رهبران حرکت بود.

در همین سب تعدادی از شاگردان زنده‌یاد "محمدرضا لطفی" با کنسرت "به یاد استاد" در بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران سعی در زنده کردن خاطره این نوازنده و آهنگساز برجسته موسیقی ایرانی کردند اما موسیقی در این ماه در عرصه‌های بین‌المللی خوش درخشید و در اولین روز از نیمه اول تیر ماه گروه موسیقی "راوک" به خوانندگی "محمدرضا داودی" برنده جایزه نخست بخش موسیقی ملل جشنواره فولک گرجستان شد.

گروه موسیقی "راوک" در همین جشنواره در بخش کلی جشنواره رتبه سوم را کسب کرد.

20 تیر ماه مراسم اولین سالگرد درگذشت زنده یاد "احمد ابراهیمی" خواننده صاحب نام موسیقی ایرانی با حضور هنرمندان عرصه موسیقی از جمله "شهرام ناظری" در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

"پیروز ارجمند" رئیس دفتر موسیقی در 22 تیر ماه به همراهی گروه آوازی تهران بدون اطلاعیه‌ رسانه ای به کشور لتونی سفر تا در هشتمین دوره مسابقات جهای گروه‌هایی که شرکت کنند.

در آخرین روز از تیر ماه اخبار خوش موسیفی کامل شد و میلاد عمران‌لو و گروه آوازی تهران آخرین روز از تیر ماه در هشتمین فستیوال جهانی گروه‌هایی که جهان در کشور لتونی موفق به دریافت دو مدال طلا و یک مدال نقره شدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار