در مصاحبه با شبکه "پی‌بی‌اس" اعلام شد؛

یوکیا آمانو: ایران باید با اجرای برنامه‌های نظارتی شدید‌تر موافقت کند

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی معتقد است کشورمان پروتکل الحاقی را اجرا نمی‌کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی "پی‌بی‌اس،" "یوکیا آمانو" -- مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی -- از کشورمان خواست موافقت خود را با اجرای طرح‌های نظارتی شدید‌تر اعلام کند. وی که دیشب در شبکه "پی‌بی‌اس" سخن می‌گفت مدعی شد ایران اجرای مفاد پروتکل الحاقی را -- که پیش از این امضا کرده -- متوقف کرده است.


"آمانو" در پاسخ به این پرسش که آیا توافق هسته‌ای مورد مذاکره، ابزارهای لازم را در اختیار آژانس قرار می‌دهد یا خیر، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از توانایی تأیید و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران برخوردار است. نکته مهم این است که ایران باید با اجرای یک ابزار تأیید و نظارت قدرتمند به نام "پروتکل‌های الحاقی" موافقت کند. ما همین‌طور باید کارهایی را که ممکن است ایران در گذشته انجام داده باشد شفاف کنیم. ... ایران پروتکل الحاقی را امضا و مدتی اجرا کرد؛ ولی حالا آن را اجرا نمی‌کند. ... فکر می‌کنم اجرای پروتکل الحاقی برای اعتماد‌سازی در خصوص صلح‌آمیز بودن ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران لازم باشد."

قرار است مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 اواخر هفته در لوزان سوئیس از سر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Hafez
۰۲:۱۲ ۰۵ فروردين ۱۳۹۴
واقعادنیارابه مسخره گرفته اند.این مردک ازکلاهکهای هسته ای صهیونیستی هاوآمریکاییهاخبرداردمردعمل نیست جلوی آنهارابگیره مزدورمزوربرای ماخط ونشون میکشد.بخوبی میدانیم
این نیزازمزدوران صهیونیستی ست شکی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
وقتی که آژانس هرچه سرزده و غیر سر زده و هر طوری دلش می خواهد بازرسی میکندو همیشه یکی به نعل و یکی به میخ می زند چه ضرورتی دارد که ایران چنین اجازه ای به آژانس بدهد اینطور معلوم است آژانس نماینده ی دشمنان ایران است وزبان ستم شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
آقای آمانو ، رئیس شعبه سیا در آژانس است ، شده کاسه داغ تر از آش . تا حالا هیچ اقدامی برای بازرسی و نظارت از فعالیت های هسته ای رژیم صهیومنیستی انجام نداده است ، اما برای فعالیت های صلح آمیز و قانونی و نظارت شده ایران دائما نظریه صادر می کند .
آخرین اخبار