قائم مقام بنیاد ملی نخبگان:

خارج از سیستم راهی برای شناسایی استعداد وجود دارد

سهراب‌پور گفت: خارج از سیستم کنکور و آزمون راهی برای شناسایی استعدادها وجود دارد.

سعید سهراب‌پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با  خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: کنکور معیار خوبی برای تشخیص استعداد است، چراکه ما در عمل می‌بینیم که این افراد معمولا در دانشگاه هم برتریهایی از خود نشان می‌دهند، هر چند استثنائاتی هم همیشه بوده و هست.

وی افزود: مکانیزم دیگری هم برای شناسایی استعدادها وجود دارد، اینکه آن فردی که به هر دلیلی نفر صد و پنجاهم نشده اما نفر دو سیستم کنکور شده، می‌تواند در طول زمان تحصیل در درس امور پژوهشی، تحقیق خود را نشان دهد و درخواست بررسی پرونده‌اش را به عنوان استعداد برتر مطرح می‌کند. این گزینش قبلا به عهده شورای نخبگان بود شورایی متشکل از اساتید دانشگاه پرونده‌ها را بررسی می‌کردند و تعدادی از واجدین شرایط را تحت عنوان دانش‌آموختگان برتر معرفی و تحت پوشش بنیاد قرار می‌دادند اما از این پس قرار است این وظیفه به خود دانشگاهها محول شود البته نیاز به بررسی و تعیین ضوابط دقیقی دارد.

سهراب‌پور در پاسخ به این سوال که آیا خارج از سیستم آموزشی راه و روشی برای شناسایی استعدادها وجود دارد یا نه اظهار داشت: مکانیزم دیگری هم هست به نام مهارت که در مراکز فنی حرفه ای وزارت کار برگزار می‌شود، مسابقاتی در سطح ملی و بین‌المللی بین داوطلبین این مراکز برگزار می‌شود که نفرات برگزیده آن تحت پوششهای حمایتی ویژه بنیاد نخبگان قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: گروه دیگری هم هستند که در آیین‌نامه‌ها با عنوان نوآورین شناخته شده‌اند این نوآورین در واقع به مخترعان رشته‌های تکنیکی و فتی اطلاق می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار