الهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فاز 19 پارس جنوبی در زمستان سال 94 در مدار تولید قرار می گیرد

مدیر برنامه ریزی و کنترل طرحهای شرکت نفت و گاز پارس گفت: فاز 19 در میان فازهای پارس جنوبی پیش رو بوده امیدواریم تا زمستان سال 94 در مدار قرار گیرد به طوری که خط لوله و حفارهای چاههای 19 به اتمام رسیده و پالایشگاه آن نیز بیش از 80 درصد پیشرفت دارد.

سید مرتضی الهی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به عملکرد 10 فازی که از سال 89  شروع شده اظهار داشت: فاز 13 با پیشرفت 72 درصد، فاز 14 با 57درصد ، 19 با 84 درصد، فازهای 21و20 با 70 درصد و فازهای 24و23و22 با 74 درصد پیشرفت روند خوبی را طی کرده اند اما فاز 19 در میان این فازها پیش رو بوده است و امیدواریم تا زمستان سال 94 در مدار قرار می‌گیرد. خط  لوله و حفاری های چاههای 19 به اتمام رسیده و پالایشگاه آن نیز بیش از 80 درصد پیشرفت دارد.

مدیر برنامه ریزی و کنترل طرحهای شرکت نفت و گاز پارس، در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت فاز 11 و احتمال حضور شرکتهای اروپایی در این فاز گفت: برنامه ریزی هایی برای حضور شرکتهای خارجی صورت گرفته بود اما بسیاری از آنها به دلیل تحریم محقق نشد. در تصمیمات اخیر وزارت نفت تصمیم براین شده که فعلا حفاری دریایی را شروع کنند و در مورد پیمانکار و حضور شرکتهای خارجی فعلا تصمیمی گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: اگر شرایط تحریم و حضور شرکتهای خارجی تغییر کند امکان حضور آنها در این پروژه با تغییراتی فراهم خواهد بود و امیدواریم از سال 94 این عملیات آغاز شود.



انتهای پیام/
برچسب ها: شرایط ، نفت ، پارس ، جنوبی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار