باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد،

منطقه آزاد کیش قطب گردشگری کشور

منطقه آزاد کیش با هدف گردشگری و تمرکز خدمات فرهنگی،رفاهی ایجاد و هم اکنون به قطب صنعتی کشور نیز تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،کیش در سال 1358 بر اساس مصوبه قانونی شورای انقلاب بندر آزاد اعلام گردید و از سال 1372 فعالیت آن با قانون چگونگی اداره مناطق آزاد منطبق گردید.

 ماموريت تعريف شده برای منطقه آزاد کيش در زمينه توريسم و گردشگري، تمرکز خدمات فرهنگي-رفاهي، صنايع پيشرفته، فن آوري اطلاعات، ايجاد بورس خدمات تجاري نفت و کالاهاي نفتي و مرکزيت يافتن در زمينه نمايشگاه ها و همايش هاي بين المللي و منطقه اي تعريف شده است و سالانه پذيراي حدود دو ميليون نفر گردشگر ايراني و خارجي است.
 
منطقه آزاد کيش با مساحتي بيش از 90 كيلومتر مربع درفاصله 18 كيلومتري ساحل جنوبي ايران ( 300 كيلومتري غرب بندرعباس ) قرار داشته و راه اصلي ارتباطي آن با داخل و خارج از کشور از مسير هوايي است. فرودگاه بين المللي کيش یکی از فرودگاه های مجهز کشور بوده و روزانه علاوه بر پروازهای داخلی هواپیماهای زیادی مسافران ایرانی و خارجی را از این جزیره  به مقصد کشورهای دور و نزدیک جا به جا می کنند.

این منطقه با دارا بودن کرانه های زیبا علاوه بر فعالیت های توریستی برای فعالیت های غیر آلوده کننده مانند تجارت،بانکداری و بیمه گری ،تاسیس مراکز آموزش عالی،اجرای طرح مراکز درمان های تخصصی و تکتولوژی اطلاعات مناسب است.

بر اساس سرشماري بهمن 1379 ، جزيره كيش داراي 16500 نفر بوده و در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر جمعیت ساکن دارد، که 82 درصد آن طی سال های اخیر در نتیجه فعالیت های اشتغالزایی ، به کیش مهاجرت کرده اند.

همزمان با توسعه توريستي و تجاري جزيره، بخشي از اين افراد به كارهاي خدماتي رو آورده اند و بقيه از طرق سنتي به امرار معاش مي پردازند . 

ماهيگيري و دامپروري در ميان بوميان معمول است. تجار محلي و بومي در بازار سفين به كار مشغول هستند، فضا و معماري سنتي اين بازار يادآور بازارهاي سنتي و قديمي سرزمين ايران است. 

سرمایه گذاری در این منطقه شامل معافیت مالیاتی 15 ساله از تاریخی بهره برداری برای فعالیت اقتصادی،عدم نیاز به روادید برای ورود و خروج خارجیان،آزادی کامل خروج ارز،انعطاف پذیری بیشتر عملیات بانکی،تضمین حقوق قانونی سرمایه گذاران خارجی،عدم محدودیت برای سرمایه گذاری و مشارکت خارجی است.همچنین سرعت عمل در انجام امور اداری،انتقال آسان سرمایه داخل،خارج و سایر مناطق آزاد،معافیت از عوارض گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی و تولیدی صنایع کیش و ... شامل این تشویقات است.

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، مناطق آزاد ، کیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار