ضمانت‌نامه‌های بانکی زیان 7 میلیارد تومانی به شرکت‌های تولیدکننده ریلی وارد کرد

سرپرست شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان گفت: شرکت ایریکو به دلیل توقف چهار ساله قراردادهای خود که ناشی از شرایط اقتصادی موجود بود حدود 7 میلیارد تومان که ناشی از تمدید ضمانت‌نامه‌ها بود متحمل هزینه شده است.

سالاری سرپرست شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان در گفتگو با  خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه حمایت دولت باید در پی ارائه تسهیلات ویژه باشد گفت: باید بخشی از محدودیت‌ها در این زمینه کاهش یابد و دولت با ارائه تسهیلات ویژه به توسعه و گسترش این صنعت توجه کند. 

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه به دلیل ضمانت‌نامه‌های بانکی در شرایط معامله هزینه‌های بسیاری را برای شرکت‌های تولیدکننده ایجاد کرده است بنابراین دولت باید با کاهش قید و بندهای موجود در این زمینه بتواند از شرکت‌های تولیدکننده داخلی در این حوزه حمایت‌های کافی را انجام دهد. 

سرپرست شرکت ایریکو توضیح داد: شرکت ایریکو به دلیل توقف چهار ساله قراردادهای خود که ناشی از شرایط اقتصادی موجود بود حدود 7 میلیارد تومان که ناشی از تمدید ضمانت‌نامه‌ها بود متحمل هزینه شده است. 

سالاری در ادامه توضیح داد: در حال حاضر مدت زمانی است که به دنبال آزاد کردن ضمانت‌نامه‌ها هستم که شرکت بیش از این دچار تحمیل هزینه‌های مالی نشود ولی متأسفانه تاکنون چندان موفق نشده ایم.

وی یادآور شد: شرکت ایریکو در حال حاضر برای حفظ وضعیت موجود در بخش نوسازی و بازسازی  فعالیت می‌کند و از سال 87 تاکنون 10 پروژه را اجرایی کرده است اما این پروژه‌ها هنوز متناسب با حد و توان بالقوه ایریکو نیست و در این زمینه به حمایت  رسانه‌ها نیاز دارد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار