آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

موضع‌گیری‌های اخیر اردوغان بیشتر شایسته خود اوست/ دولت تدبیر، سفر وی را به تعویق بیاندازد/ حمایت واضح دولت ترکیه از گرو‌های تکفیری

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اهانت‌های اردوغان به ایران، بیشتر به خود او برمی‌گردد و تنها یک دادگاه بی‌طرف مشخص می‌کند که چه کسی به شکل‌گیری گروه‌های تروریستی در منطقه کمک کرده و با اقدامات نسنجیده خود، به آن‌ها چراغ سبز نشان داده است.

موضع‌گیری‌های اخیر اردوغان بیشتر شایسته خود اوست/ دولت تدبیر، سفر وی را به تعویق بیاندازد/ حمایت واضح دولت ترکیه از گرو‌های تکفیریمحمد حسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره اظهارات اخیر "رجب طیب اردوغان" بیان داشت: اردوغان هر زمان بنابر موقعیت، موضع‌گیری ثابتی ندارد و ابن‌الوقت است.

وی افزود: اردوغان یک روز جلسه با رئیس رژیم صهیونیستی را ترک می‌کند تا ژست سیاسی بگیرد و روزی دیگر، قرارداد سپر موشکی "پاتریوت" را با اسرائیل امضا می‌کند و او هیچ‌گاه برای ملت‌ها و دولت‌های منطقه موضع‌گیری ثابتی نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: موضع‌گیری‌های اخیر اردوغان بیشتر شایسته خود اوست، زیرا وی از جنایات تروریست‌ها در عراق و سوریه حمایت کرده و با خریدن نفت از آن‌ها و با پول ترکیه، این گروه‌های تروریستی خون انسان‌‌های مسلمان و غیر مسلمان را می‌ریزند.

آصفری گفت: اگر دولت ترکیه دست از اعزام نیرو و ارسال سلاح برای این گروه‌های تروریستی برمی‌داشت، امروز جریا‌ن‌های تکفیری این‌گونه تهدیدات را برای کشورهای منطقه نداشتند.

وی افزود: مواضع اخیر اردوغان علیه جمهوری اسلامی ایران بیشتر به خودش و دولت ترکیه برمی‌گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: توقع ما از دولت تدبیر این است که سفر اردوغان به ایران را به تعویق بیاندازد. 

آصفری تصریح کرد: اردوغان به دنبال رهبری بر جهان اسلام بوده، اما ملت‌های مسلمان آگاه هستند که تنها حامی واقعی مظلومان جهان، جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: قول و قرارهای آمریکا به اردوغان موجب شده تا دولت ترکیه مسیر اشتباهی را برود و از گروه‌های تکفیری حمایت کند، لذا وعده پوچ آمریکایی‌ها به او موجب این‌گونه مواضع شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مطمئنآ ملت‌های دنیا و مسلمانان جهان فراموش نمی‌کنند که اردوغان با حمایت از گروه‌های تکفیری تروریست، خون ملت‌های مسلمان را ریخته است، لذا به او اجازه نمی‌دهند که مدعی رهبری جهان اسلام باشد.

آصفری اظهار داشت: اهانت‌های اردوغان به ایران، بیشتر به خود او برمی‌گردد و تنها یک دادگاه بی‌طرف مشخص می‌کند که چه کسی به شکل‌گیری گروه‌های تروریستی در منطقه کمک کرده و با اقدامات نسنجیده خود، به آن‌ها چراغ سبز نشان داده است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: لزومی ندارد به کسی که این‌گونه به ملت با فرهنگ و دولت ایران اهانت می‌کند، اجازه سفر به کشورمان را داد و باید اردوغان حتمآ قبل از سفر خود به ایران در مواضع خود تجدیدنظر کند و ما از دولت تدبیر می‌خواهیم که اجازه ندهند امثال اردوغان، عزت ملت ایران را زیر سؤال ببرند.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار